پیشتازی بانک ملت در واگذاری اموال مازاد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مرادپور مدیرکل دفتر امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در این گفت و گوی رادیویی از مذاکرات متعدد این وزارتخانه با بورس و فراهم شدن زمینه عرضه املاک مازاد بانک ها از طریق بازار فرعی بورس خبرداد و گفت: این کار احتمالاً ظرف یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.
 
وی افزود: تملیک آخرین گزینه بانک هاست. بانک به عنوان وکیل سپرده گذار باید بهترین بازدهی را در قانون عملیات بانکداری بدون ربا و سایر مقررات موضوعه، کسب کند و به مشتری بپردازد. حال اگر اموال بلوکه شود و به بانگ برنگردد گردش مالی بانک خدشه دار خواهد شد لذا واگذاری اموال به نفع بانک خواهد بود.
 
این مقام مسوول در وزارت اقتصاد در پاسخ به این سوال که کدام بانک ها در حوزه واگذاری اموال مازاد پیشتاز هستند گفت: همه اموال مازاد بانک ها و حداقل ۱۳بانک دولتی و خصوصی شده، به کرات به مزایده گذاشته شده اند. اما بانک ملت از آبان ماه سال گذشته تا امسال ۵هزار و ۶۰۰میلیارد تومان از املاک و سهام خود را واگذار کرده است، بانک ملی چهار هزار و ۳۰۰میلیارد تومان، بانک صادرات دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان، بانک تجارت هزار و ۸۰۰میلیارد تومان، بانک کشاورزی ۹۰۰میلیارد تومان، بانک سپه ۹۰۰میلیارد تومان، بانک مسکن ۷۰۰میلیارد تومان و بانک رفاه هم هزار و ۴۰۰میلیارد تومان از اموال مازاد خود را به فروش رسانده اند