معافیت‌های مالیاتی نیاز به بازنگری دارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، داود محمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیرامون لزوم جلوگیری از فرارهای مالیاتی در کشور گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی ازجمله راه‌های اداره کشور محسوب می‌شود. پرداخت مالیات و مقابله با فرار مالیاتی باید تبدیل به فرهنگ شود.
 
وی ادامه داد: پرداخت مالیات در کشور هنوز جا نیافتاده است. دستگاه‌های مسئول برنامه‌های مناسبی در این خصوص باید ارائه دهند و به لحاظ قانونی ضوابطی ایجاد کنند کسی نتواند فرار مالیاتی داشته باشد.
 
نماینده مردم تهران در پاسخ به اینکه دلیل عدم استقبال پزشکان از نصب کارت‌خوان علی‌رغم تاکید این موضوع در قانون بودجه سال 1398 چیست، گفت: جامعه پزشکی جزء اقشار فرهیخته هستند. عدم استقبال آن‌ها از نصب کارت‌خوان در مطب‌هایشان باعث تاسف و ناراحتی است. پزشکان باید متوجه شوند که با پرداخت مالیات، کشور به سمت توسعه حرکت خواهد کرد.
 
وی در ادامه افزود: مردم هم باید در این زمینه با دولت همکاری کنند و از پرداخت نقدی هزینه‌های خدمات درمانی خود در مطب‌ها اجتناب کنند. با پزشکانی که کارت‌خوان نصب نمی‌کنند باید برخورد قانونی شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره معافیت‌های فراوان مالیاتی در کشور گفت: میزان معافیت‌های مالیاتی در کشور زیاد است. معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و ... ازجمله آن‌ها است. درخصوص این معافیت‌ها باید تجدید نظرهای صورت گیرد.
 
محمدی با اشاره به تخلف‌های مالیاتی به واسطه کارت‌های بازرگانی گفت: عدم ساماندهی کارت‌های بازرگانی آن‌ها را به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل کرده است. تخلف‌های مالیاتی این بخش باید شناسایی شود. دستگاه‌های مسئول هرچه سریع‌تر باید جلوی فرار مالیاتی در این بخش را بگیرند.