افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه آینده روشن کودکان در گرو سرمایه‌گذاری والدین در عرصه بیمه است، ادامه داد: ضریب نفود بیمه در ایران حدود ۲.۴ درصد برآورد می‌شود که با استفاده از فرهنگ‌سازی می‌توان آن را ارتقا داد.
وی به آمار بالای تلفات و خسارت‌های تصادفات رانندگی اشاره کرد و توجه به توسعه صنعت بیمه برای جبران این خسارت‌ها را مورد تاکید قرار داد. ایران از نظر ضریب نفوذ بیمه، در دنیا جایگاه ۵۳ و در منطقه در رتبه سوم قرار دارد.
به گفته سلیمانی، مطابق آخرین آمارها، کشور ما بر مبنای حق بیمه تولیدی رشته زندگی، در منطقه جایگاه چهارم را در سال ۱۳۹۷ کسب کرده که به معنای ۲ پله صعود طی پنج سال اخیر است.
وی اضافه کرد: به علاوه، در رده‌بندی کشورهای دنیا از نظر تولید حق بیمه عمر، جمهوری اسلامی ایران در مکان پنجاه و یکم قرار گرفته که نسبت به سال‌های گذشته جایگاه قابل قبول‌تری به حساب می‌آید.به گزارش ایرنا، ضریب نفوذ بیمه در کشور در دو سال اخیر (۹7- ۹6) روندی افزایشی داشته، این درحالی است که میانگین ضریب نفوذ بیمه در جهان در دوره مورد بررسی ثابت مانده و در منطقه (شامل خاورمیانه، قفقاز و آسیای میانه) روندی کاهشی داشته است.
بر این اساس، ضریب نفوذ بیمه در کشور از ۲.۳ درصد در سال ۹۶ به ۲.۴درصد در سال ۹۷ افزایش داشته است که برآوردها از تداوم افزایش در سال ۹۸ حکایت دارد.