بازدهی ۳۰۰ درصدی بورس در ۳ سال اخیر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، یاسر فلاح در سمینار "بررسی قابلیت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه" در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: میزان بازدهی بورس از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نیز حدود ۸۰ درصد بوده است ؛ این در حالی است که بازدهی  بازار ارز در همین مدت  منفی ۱۲ و سکه منفی ۱۳ درصد بوده است . علاوه بر این طبق اعلام بانک مرکزی  در یک بازه ۱۰ ساله نیز میزان بازدهی بورس از همه بازارهای دیگر بیشتر بوده است .
 
مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس همچنین با اشاره به  وجود  شفافیت بالا در بازار سرمایه کشور  گفت : مدعی هستیم که بورس ما جزو چند بورس اول شفاف در دنیاست ؛ چرا که شرکت های تولیدی و بنگاه های حاضر در بورس و فرابورس موظفند  در طول سال ۱۶ بار افشای اطلاعات داشته باشند . همچنین این شرکت ها و بنگاه ها باید میزان تولید و فروش ماهانه خود را روی سایت کدال افشا و هر ۳ ماه یکبار نیز صورت های مالی خود را ارائه کنند .
 
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: شرکت های بورسی همچنین  به واسطه حضور سهامداران، زیر ذره بین نظارتی آنها قرار دارند و این سهامداران به طور مرتب وضعیت شرکت ها را رصد و مراقب می کنند. لذا این حضور به ارتقای شفافیت اقتصادی کمک می کند و شرکت ها و بنگاه ها را وادار به پاسخگویی بیشتر  نسبت به عملکرد خود می کند.
 
فلاح در ادامه به مزایای ورود شرکت ها به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت : حمایت سهامداران از شرکت و نظارت مداوم به عملکرد شرکت، کسب وجهه و اعتبار و اعتماد عمومی و برخورداری از تبلیغات رایگان در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری از جمله مزایای ورود به این بازار است .
 
وی افزود: به روز رسانی ارزش واقعی شرکت ها، استفاده از معافیت ها و  مشوق های مالیاتی، سهولت در تامین مالی از طریق انتشار عمومی سهام ، افزایش سرمایه و انتشار اوراق مشارکت توسط ناشر  از دیگر مزایای بازار سرمایه خواهد بود.
 
 فلاح همچنین  یادآور شد: بنگاه هایی که در بورس و بازار سرمایه حضور دارند، عمدتا بنگاه های تولیدی ایرانی اند که از طریق بازار سرمایه تامین مالی می کنند و هدف نهایی این نقدینگی، اشتغالزایی و  حرکت روان تر چرخ تولید است. لذا سرمایه گذاری در بورس ضمن کسب سود برای سرمایه گذار، خلق ارزش هم خواهد کرد .