رشد ۹ درصدی تسهیلات بانک صادرات
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بانک صادرات که با سرمایه ١۷.۵ هزار میلیارد تومانی دومین بانک بزرگ بورس محسوب می شود در عملکرد شهریور، درآمد ١.٣۶ هزار میلیارد تومانی داشته و مبلغ ١.٣۵ هزار میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت پرداخت کرده است.
همچنین مبلغ ١۴هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا و مبلغ ٢٨٣ هزار میلیارد تومان سپرده جذب کرده است. درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی از ابتدای سال تا انتهای شهریور نرخ رشد ٩ درصدی را طی کرده و از ٨٨٠ میلیارد تومان به .٣۶ هزار میلیارد تومان رسیده اما سود سپرده‌های سرمایه‌‌گذاری نرخ رشد کمتری در این بازه زمانی داشته‌ است.
سود اعطایی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری که در واقع هزینه منابع "وبصادر" بشمار می‌روند با نرخ رشد ۵ درصدی از ١.٠٣ به ١.٣۵ هزار میلیارد تومان در شهریور رسیده است. با رشد قابل توجه درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی، تراز درآمدی دستخوش تغییرات اساسی شده و از ابتدای سال تا انتهای مرداد همواره در محدوده منفی قرار داشته اما با توجه به رشد درآمد، تراز درآمدی برای اولین بار در سال ٩٨ مثبت شده و از منفی ٢۶٢ میلیارد تومان در مرداد به مثبت ٣ میلیارد تومان در شهریور رسیده است. تراز درآمدی مثبت نشان می‌دهد، درآمد "وبصادر" نسبت به هزینه‌ها پیشی گرفته است.