نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات در اراک برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات به نقل از اگزیم نیوز دکتر حبیب احمدی، مدیر امور شعب و بازاریابی این بانک گفت: هدف اصلی از برگزاری نشست های تخصصی و مشاوره ای مستمر در استانهای مختلف ، تعامل بیشتر با صادرکنندگان و تولیدکنندگان و استماع نقطه نظرات فعالان اقتصادی و بهره گیری از این نظرات در ارتقا عملکرد بانک است.
 
وی با اشاره به اینکه استان مرکزی، قطب صنعتی ایران و پایتخت مفاخر و مشاهیر است، گفت: استان مرکزی با قرار گرفتن در کریدور حمل و نقل بین المللی و داشتن صنایع مادر و ۲۷۰۰ واحد صنعتی و ذخایر معدنی ، ظرفیت های صادراتی خوبی در بخش های صنعتی و خدمات و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد.
 
احمدی افزود: بالغ بر یک میلیارد دلار صادرات از استان مرکزی انجام شده و بر این اساس بانک توسعه صادرات آمادگی کامل دارد به عنوان حامی مالی صادرات ، متناسب با رشد صادرات استان و ظرفیت های یاد شده، حجم تسهیلات اعطایی و خدمات خود به صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان را افزایش دهد.
 
احمدی ضمن تبریک بیست ونهم مهر ماه روز ملی صادرات اظهارداشت: خرسندیم که همواره بیش از ۹۰ درصد صادرکنندگان نمونه ملی و ۸۰ درصد صادرکنندگان نمونه استانی از مشتریان بانک توسعه صادرات هستند و هدفگذاری بانک پوشش حداکثری صادرکنندگان استانهاست.
 
وی افزود: به دلیل خاص بودن مشتریان بانک، سطح انتظارات آنان نیز بالاست، خوشبختانه پرسنل بانک توسعه صادرات با برخورداری از تخصص کافی و تحصیلات عالی مرتبط پاسخگوی انتظارات به حق مشتریان هستند.
 
احمدی گفت: عملکرد خوب شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران موجب ارتقا رتبه شعبه از درجه یک به ممتاز در سال جاری شد که نتیجه آن افزایش ۵۰ درصدی سقف اعتباری شعبه بود. به گونه ای که در زمینه تسهیلات رتبه هشتم، ضمانتنامه ها رتبه سوم، اعتبارات اسنادی و بروات وارداتی رتبه اول، ال سی داخلی رتبه چهارم و حوالجات ارزی رتبه سوم را در بین استانهای مختلف به خود اختصاص داده است.
 
وی اضافه کرد: بانک توسعه صادرات ایران آمادگی دارد تسهیلات مورد نیاز جامعه صادراتی استان مرکزی را از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک به صورت تلفیقی و با نرخ های ترجیحی تامین کند.
 
حبیب احمدی خاطرنشان کرد: بانک توسعه صادرات بر اساس رسالت تعریف شده، آمادگی خود را برای کمک به صادرات غیرنفتی کشور و رفع چالش های صادرکنندگان و در نهایت افزایش مبادلات تجاری کشور اعلام می کند.
 
احمدی سقف شعبه را مانع پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان ندانست و گفت: تلاش ما بر این اصل استوار است که به طور مستقیم و در کمترین زمان ممکن تسهیلات مورد نیاز صادرکنندگان را از طریق ارکان اعتباری مرکز و همکاران شعب اعطا نماییم.
 
به گفته حبیب احمدی مدیریت ارشد بانک با تعامل و اعمال سیاستگذاری های خود توانست با تامین منابع از طریق صندوق توسعه ملی و خطوط اعتباری بانک مرکزی، در چند سال اخیر، حجم تسهیلات اعطایی بانک را از ۸۹۰۰ میلیارد ریال به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.
 
وی گفت: نتیجه این نشست های تخصصی و راهکار های مطرح شده در سیاست گذاریهای کلان بانک لحاظ خواهد شد؛ ضمن اینکه مدیریت ارشد بانک تاکید ویژه ای بر تعامل بانک با صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور کشور دارند.
 
شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران با ۲۱۳ میلیون و ۴۷۶ هزار ریال سرانه تسهیلات تا پایان اسفندماه ۹۷ رتبه اول را در میان بانک های استان مرکزی به خود اختصاص داده است؛ همچنین با صدور ۱۸۶ حواله ارزی صادره و وارده، ۷۰ اعتبار اسنادی و بروات در شش ماهه سال ۹۸ عملکرد قابل توجهی را داشته است.
 
این نشست با حضور بیش از هفتاد نفر از فعالان اقتصادی و تولیدی صادرات محور استان مرکزی و جمعی از مسئولین نهادهای مرتبط با امور تولید و تجارت استان از جمله مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر کل گمرکات استان، رئیس کمیسیون تجارت استان در شهر اراک برگزار شد.
 
در پایان این نشست کارشناسان بانک، پاسخگوی سوالات مهمانان نشست بودند.همچنین صادرکنندگان ، فعالان اقتصادی و مقامات استان از ابتکار بانک در برگزاری این نشست های تخصصی تقدیر کرده وخواستار تداوم این نشست ها در آینده شدند.