آرامش بازار طلا تا پایان ماه صفر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، کشتی‌آرای، که علت اصلی وجود حباب منفی در بازار طلا و سکه را  کاهش تقاضا می‌داند‌، گفت: به دنبال ازبین‌رفتن حباب قیمتی بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که در سایر بازارها همچون بورس، سرمایه‌گذاری کنند.
طبق پیش‌بینی‌های این فعال بازار، با توجه به نرخ اونس و دلار، تعطیلی و مناسبت‌های سوگواری در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود که تا پایان ماه صفر شاهد بازاری آرام و باثبات برای طلا و سکه باشیم که نوسان‌های اندکی خواهد داشت.
کشتی‌آرای با اشاره به این نکته که قیمت طلا و سکه تحت‌تأثیر دو عامل نرخ اونس طلا در بازارهای جهانی و قیمت دلار است، افزود: ثبات قیمت این دو شاخص در هفته گذشته، باعث آرامش بازار طلا و سکه شد. قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته بین ۱۵۰۱ تا ۱۵۰۹دلار در نوسان بود که باعث شد قیمت سکه و طلا در کشور نوسان اندکی داشته باشد.
وی ادامه داد: قیمت دلار نیز در هفته گذشته ثبات کاملی داشت و به همین دلیل وضع بازار طلا و سکه تقریبا آرام بوده و نوسان جزیی ۱۰ تا ۲۰‌هزار تومانی را تجربه کرد.
نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اما در پایان هفته گذشته به دلیل مثبت‌شدن شاخص‌های اقتصادی آمریکا، ارزش دلار بالا رفته و به‌تبع آن، نرخ اونس جهانی طلا افت زیادی کرد؛ به‌طوری که نرخ اونس با افت ۲۰دلاری به یک‌هزار و ۴۸۹ دلار کاهش یافت.