رفتار سلیقه ای وزارت صمت با صنایع پلیمر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مقررات وزارت صمت واردات ماشین آلات مورد نیاز صنعت پلیمر را بسیار سخت و در مواردی ممنوع کرده است و این یک آسیب جدی به تولید در صنایع پایین دستی پتروشیمی است. نوسازی خطوط تولید با این مقررات در عمل به تاخیر افتاده و صنایع پایین دستی پتروشیمی از این تصمیم وزارت صمت به طور جدی آسیب دیده اند. ماشین آلاتی که قرار بود با واردات و استفاده از آن زمینه توسعه صادرات صنعت پلیمر به بازارهای مختلف از جمله عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم شود، به خطوط تولید نرسیده یا روند واردات آن به کندی انجام می شود.
 
وزارت صمت واردات ماشین آلاتی را ممنوع کرده که مشابه آن در داخل تولید نمی شود. دلیل عمده این تصمیم دریافت اطلاعات اشتباه، عدم استفاده از نظرات کارشناسی و عدم توجه دقیق به وضعیت کنونی صنایع است. به عنوان ماشین سازانی که شصت سال سابقه کار داریم، عدم واردات بعضی ماشین آلات خارجی و عدم استفاده از آن در صنایع اجحاف در حق مصرف کننده است. با تصمیم غیرکارشناسی شده وزارت صمت، آب به آسیاب رقیب منطقه ای ما ترکیه ریخته می شود که خطوط تولید را با بهترین ماشین آلات مجهز می کند. هرچند ماشین سازان محلی در این کشور فعالیت می کنند اما وجود این صنایع، مانع واردات از آلمان یا کشورهای آسیای جنوب شرقی نیست.
 
اصلی ترین مشکل امروز ما بی تفاوتی و بی تدبیری وزارت صمت است. وزارت صمت سلیقه ای عمل می کند و بدون پشتوانه کارشناسی و ذهنیتی درست درباره صنایع تصمیم می گیرد. این نحوه عملکرد وزارت صمت به صنایع کشور آسیب می زند. کمترین انتظار صاحبان صنایع تشکیل کارگروهی در وزارت صمت است که روند فعالیت و نیازهای صنایع را به درستی درک کند نه اینکه تصمیم گیری درباره بخش عظیمی از  صنایع به یک کارمند سپرده شود که هیچ شناختی از وضعیت ما ندارد.