پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این در شرایطی است که سرمایه گذاران مین استریت همچنان بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آتی روندی صعودی خواهد داشت.
بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اصلاح قیمت طلا بهترین فرصت برای خرید مجدد خواهد بود چرا که نگرانی ها و نااطمینانی های اقتصادی و سیاسی زیادی در عرصه جهانی وجود دارد.
برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که روند مذاکرات تجاری چین و آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای مالی و سهام داشته باشد و این مساله عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.
در نظرسنجی این هفته 17 تحلیلگر وال استریت شرکت کردند که 5 نفر معادل 29 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود. 8 نفر معادل 47 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و 4 نفر دیگر 24 درصد نیز گفته اند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.
در نظرسنجی آنلاین نیز 954 نفر شرکت کردند که 566 نفر معادل 59 درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 221 نفر معادل 23 درصد به کاهش قیمت رای دادند و 167 نفر معادل 18 درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نمی کند.
در حالی که قیمت طلا هفته جاری را کمتر از 1500 دلار در هر اونس به پایان برده است، احتمال دستیابی آمریکا و چین به توافق تجاری و تحولات مربوط به برگزیت می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی داشته باشد.
تحلیلگران موسسه SIA Wealth Management بر این باورند که فشار فروش موجب خواهد شد تا قیمت طلا با افت بیشتری روبرو شود و این احتمال وجود دارد که قیمت هر اونس طلا تا 1465 دلار کاهش یابد. در این صورت سطح حمایتی مهم برای طلا 1450 دلار خواهد بود.
چارلی ندوس تحلیلگر برجسته موسسه LaSalle Futures Group گفت: قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش روبرو خواهد شد. به نظر می رسد هرگونه کاهش و اصلاح قیمت طلا ، بهترین فرصت برای ورود سرمایه گذاران خواهد بود.
براساس گزارش سایت طلا، از سوی دیگر برخی تحلیلگران معتقدند که نااطمینانی و نگرانی در عرصه اقتصادی و سیاسی موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد شد.
آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که قیمت طلا در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت. وی گفت: به نظر من امیدواری ها درباره توافق تجاری چین و آمریکا و توافق بر سر برگزیت موجب کاهش قیمت طلا شده و این بهترین فرصت برای خرید است.
وی افزود: به نظر من فارغ از اینکه آمریکا و چین به توافق برسند یا بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت توافق کنند، دلایل کافی برای خرید طلا وجود دارد.