رشد صنایع بورسی، نشانه مهم اقتصادی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،  رییس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفت: همه آمار و شرایط نشان می‌دهد، مسیری که ملت، نظام، رهبری، نیروهای مسلح و همه جناح‌ها انتخاب کرده‌اند، درست است و باید با وحدت، اتحاد و یکپارچگی این مسیر را ادامه دهیم.
 
روحانی با اشاره به اینکه دوست و دشمن به قدرت، صبر و ایستادگی مردم ایران اعتراف می‌کنند، خاطر نشان کرد: دنیا در برابر این ایستادگی ملت ایران، دچار اعجاب است؛ ۸۳ میلیون نفر مردم ایران دست به دست هم دادند و در برابر قدرت‌ها بویژه آمریکا و صهیونیسم ایستادگی کردند و امروز بهترین امنیت، شرایط و روحیه در کشور وجود دارد.
 
رئیس جمهور افزود: البته مردم از لحاظ اقتصادی دچار مشکلاتی هستند که همه باید دست به دست هم داده و در راستای کاستن از مشکلات مردم تلاش کنیم.
 
روحانی با بیان اینکه امروز همه آمار و ارقام و علامت‌ها نشان می‌دهد که مردم حتی در مشکلات اقتصادی هم قادر به حل مسایل و کاهش مشکلات هستند، گفت: اینکه بانک مرکزی اعلام می‌کند، تولید صنایع بورسی که نیمی از صنایع کشور را تشکیل می‌دهد در شهریور ماه ۱.۲ درصد رشد مثبت داشته است، موضوعی بسیار مهم و به معنای آن است که فشار حداکثری درهم شکسته است.
 
رئیس جمهور ادامه داد: بانک مرکزی در ۶ ماه نخست سال قادر بوده ۱۹ میلیارد دلار برای واردات اجناس و کالاهای مورد نیاز کشور اختصاص داده که ۸.۲ میلیارد دلار آن مربوط به کالاهای اساسی بوده، که این آمار مثبت و قابل توجه است.
 
روحانی اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که انبارها در بندرگاه‌ها پر بوده و این تحرک و جنب و جوش بنادر و گمرکات کشور بزرگترین علامت شکست آمریکا در این فشار بی‌رحمانه و غلط نسبت به ملت ایران است و امروز در شرایطی قرار داریم که می‌توانیم در بخش اقتصادی گام‌های مثبتی را برداریم.
 
رئیس جمهوری با بیان اینکه امسال پول خرید تضمینی گندم را زودتر از سال‌های گذشته به کشاورزان پرداخت کردیم، تصریح کرد: اگر دولت کارآمد نیست و وضع خوبی ندارد، باید امسال در شرایط فشار این پول را دیرتر به کشاورزان می‌دادیم اما امسال زودتر از هر زمان دیگر آن را پرداخت کردیم.
 
روحانی افزود: اینکه در بخش عمرانی توانستیم در ۶ ماهه نخست امسال ۲۹ هزار میلیارد تومان، هزینه و سرمایه‌گذاری کنیم به معنای قدرت جمهوری اسلامی ایران و پیروزی این ملت در مسیری است که در آن حرکت می‌کند.