کشورهای همسایه، بازار مناسب صادرات داروهای تولید ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خانه ملت، محمد حسین قربانی در رابطه با صحبت‌های اخیر رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر ضعف تبلیغاتی شرکت‌های دارویی و تاثیر آن بر روند توسعه صادرات داروهای تولید داخل، گفت: ضعیف بودن شرکت‌های دارویی در حوزه تبلیغات و بسته‌بندی یک واقعیت است و در حال حاضر تبلیغات حرف اول را می‌زند و تمامی شرکت دارویی برند در جهان در زمینه بسته بندی، تبلیغات و معرفی محصولاتشان سرمایه‌گذاری زیادی ‌می‌کنند.
 
ظرفیت بالای شرکت‌های داورسازی ایرانی در تولید محصولات باکیفیت
 
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی ظرفیت زیادی در تولید محصولات باکیفیت دارویی دارند، افزود: علی‌رغم ظرفیت بسیار خوب شرکت‌های ایرانی در تولید محصولات باکیفیت دارویی، تمام تلاش‌شان معطوف به بازار ۸۰ میلیونی داخل کشور است.
 
ضرورت توجه شرکت‌های دارویی به صنعت بسته‌بندی برای ورود به بازارهای‌های جهانی
 
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ضرورت توجه شرکت‌های دارویی به صنعت بسته‌بندی محصولات، تصریح کرد: با توجه به رقابتی که در حوزه محصولات داوریی وجود دارد، لازم است شرکت‌های تولید دارو برای ورود به بازارهای جهانی توجه بیشتری به بسته‌بندی محصولات، برندسازی و تبلیغات داشته باشند.
 
کشورهای همسایه بازار خوب صادرات دارو
 
قربانی، با بیان اینکه کشورهای همسایه بازار بسیار خوبی برای شرکت‌های داروسازی داخلی هستند، افزود: برای ورود به بازار کشورهای همسایه و رقابت با برندها، باید بیشتر در به حوزه تبلیغات توجه کنیم چرا که داروهای ما از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است اما متاسفانه نگاه شرکت‌های ایرانی تنها به داخل کشور بوده و برای گسترش بازار خود تلاش نمی‌کنند.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اینکه  تمامی صنایع کشور در حوزه تبلیغات و بسته بندی ضعیف عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که در حوزه تبلیغات محصولات تولید داخل ضعیف عمل کرده‌ایم و همین مسئله باعث شده تا حدودی نتوانیم قابلیت‌های خود را به مردم و جهان، بشناسانیم بر همین اساس معتقدم سرمایه‌گذاری در حوزه تبلیغات و بسته بندی از لحاظ تولید و اشتغالزایی منافع زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت.