۲ در ۱ وامی بدون ضامن، بدون فوت وقت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سختی کار درهمین اما است چرا که بسیاری از متقاضیان با شرایطی روبرو می شوند که عطای دریافت تسهیلات را به لقایش می‌بخشند و وعرق خستگی بر پیشانی شان آن هم بدون کور سوی امید می‌نشیند. مشکل عدم دسترسی به وثیقه و ضامن همان «اما» بانک‌ها است. البته طبیعی است که هر نهاد اقتصادی بر اساس سیاست ها و چشم انداز اقتصادی خویش سود و منفعت خود را اولویت قرار دهد. اما پرسش این است که در این بین مردم به عنوان یک منبع دریافت مالی و تضمین حیات و بقاء یک سازمان و نهاد در کجا قرار دارند؟ موضوعی که بانک قرض‌الحسنه‌مهرایران از کنار آن ساده نگذشته است و در بین انواع طرح ها و تسهیلات خود که مبتنی بر خدمت رسانی عمومی است، با ارائه طرح ۲ در یک (مهر در مهر) این مشکل را مرتفع نموده است. دریافت دو وام قرض الحسنه با یک حساب، طرحی که از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران مبتنی بر همه اصول مشتری مداری بنیان شده است. در یک لحظه بر اساس مقایسه ای تطبیقی بین شرایط دریافت تسهیلات بین بانک قرض الحسنه مهرایران و دیگر بانک‌ها می‌توان دریافت که این بانک به عنوان یک نهاد اقتصادی مردمی تمام تلاش خود را بکارگرفته تا بر حسب رسالت و نوع وظایف مشخص خویش آنچه که لازمه رفاه مشتری است با کمترین مشغله و کسری از زمان به وی عرضه کند؛ در این حالت بویی از منفعت گرایی به مشام نمی رسد، هر چه هست بر اساس خدمت‌رسانی و نوع رسالت اجتماعی بانک است که خود را متعهد به انجام کار کرده است.
 
اما این طرح چه چیزی را دنبال می کند
 
افرادی هستند که خواهان اخذ تسهیلات در حداقل زمان ممکن از سوی بانک هستند. افرادی که در اکثر موارد برای دریافت وام از مراکز مختلف با دری بسته مواجه شده و راهی را برای دریافت نیافتهاند. عموم مخاطبین به پشتوانه گشودن حساب قرضالحسنه که در بانک قرض الحسنه مهرایران افتتاح میکنند، میتوانند دو تسهیلات متوالی با نرخ سود حداقلی، آن هم به صورت آنی و در کمترین زمان دریافت کنند. رویارویی مشتری در وهله اول با این گزینه تعجب وی را به همراه خواهد داشت. عمده ترین مشکل متقاضیان وامهای بانکی آوردن ضامن معتبر و معرفی آن به بانک است. اما طرح ۲ در یک بانک قرض الحسنه مهر ایران در گام نخست طراحی، خود به حل این مشکل اندیشیده است.
مشتری در طرح تسهیلاتی «دو در یک» بانک قرض الحسنه مهر ایران، برای دریافت تسهیلات اول نیازی به ارائه ضامن ندارد. در این طرح مدت زمان انتظار مشتری برای دریافت وام به طرز چشمگیر و غیر قابل انتظاری به حداقل رسیده است و این برای مخاطب گزینه بسیار ارزشمندی محسوب میشود و در مدت زمان ۲۴ ساعت وام مشتری پرداخت خواهد شد. نکته دیگر طول مدت بازپرداخت مبلغ وام است؛ ۶۰ ماه فرصت در بازپرداخت یک وام مدت زمان کمی به حساب نمیآید. این زمان فرصت کافی را برای دریافت کننده مهیا می کند تا برنامه ریزی و تسلط بالایی را نسبت به دریافت ها و پرداخت های اقتصادی خود داشته باشد. اما دریافت وام نوبت دوم پس از گذشت حداقل ۳ ماه از زمان واریز وام نوبت اول است و تا سقف فردی ۲۰۰ میلیون ریال برای هر فرد با بازپرداخت حداقل ۶۰ ماهه و نرخ کارمزد چهار درصد خواهد بود.
انتظار می رود با تعمیم بیشتر طرح دو در یک بانک قرض الحسنه مهر ایران، در دیگر بخشهای اقتصادی و الگو برداری از آن گشایشی در اقتصاد ایجاد شود.