کیفیت خودروها تغییر نکرده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزشیابی کیفی خودرو در مردادماه امسال را منتشر کرد. طبق این گزارش در مرداد ماه ۱۳۹۸ تعداد ۴۱۷۳۳ دستگاه خودرو تولید شد که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۳ مدل خودرو درگروه سبک و ۹ مدل در گروه سنگین است.
 
گروه خودروهای سبک شامل دو بخش وانت و خودروی سواری می شود. در این بخش وانت، در سطح قیمتی ۱ خودروی وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروی تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است. از 6 مدل خودروی وانتی که در کشور تولید می شود، دو مدل یک ستاره کیفیت و سه مدل دو ستاره کیفیت به دست آوردند.

.

 

در بخش سواری، در سطح قیمتی ۱ خودروی نیو مزدا ۳ با اخذ ۴ ستاره کیفی، در سطح قیمتی ۲، خودروی پژو ۲۰۰۸ با اخذ ۵ ستاره کیفی، در سطح قیمتی ۳ خودروهای۳۰ Bو چانگان ۳۵CS و در سطح قیمتی ۴ خودروهای تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژوSD  ۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷، پارس تندر و دنا پلاس با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند. به این ترتیب مانند چند ماه گذشته تنها پژو 2008 توانست تمام 5 ستاره کیفیت را به دست آورد. علاوه بر این تمام خودروهای سطح قیمت 5 و نیمی از خودروهای سطح قیمتی 4، تنها دو ستاره کیفیت را کسب کردند. خودروهای سطح قیمت 5 شامل سایپا 111، سایپا 131، سایپا 131 پارس خودرو و سایپا 132 است. گزارش این مرکز حاکی از این است که نسبت به تیرماه، هیچ تغییری در ارزشیابی خودروهای سواری رخ نداده است.

 

در گروه خودروهای سنگین، در بخش باری، کامیونت ایسوزو ۸۵NMR، کامیونت هیوندای ۷۸HD، کامیونت هیوندای ۶۵HD و کامیون ایسوزو M75NPR با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

در بخش مسافری هم اتوبوس بین شهری درسا و اتوبوس بین شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.