حمایت‌های بیمه‌ای از خبرنگاران ادامه می‌یابد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سیدعباس صالحی ، عصر پنجشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در استان اردبیل افزود: پارسال سه هزار خبرنگار در کشور بیمه شدند و  این روند با پیگیری جدی دولت دوازدهم برای رفع مشکل خبرنگاران و اهالی رسانه همچنان ادامه می‌یابد تا به تدریج شاهد رفع یکی از مشکلات اصلی این قشر زحمتکش و تاثیرگذار باشیم.
 
وی در ادامه سخنان خویش به وجود دو دیدگاه در زمینه واگذاری مجوز به نشریات اشاره کرد و گفت : عده ای معتقد به حذف مجوز و باز گذاشتن راه به منظور ثبوت برتری و امتیاز نشریه در بازار کار می باشند و برخی دیگر هم فعالیت در نشریات و رسانه‌ها را یک کار حرفه‌ای و تخصصی دانسته و بطور جدی بر این باورند که باید فقط به افراد دارای صلاحیت‌، مجوز فعالیت در این عرصه داده شود.
 
او ادامه داد: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با لحاظ هر دو دیدگاه درحال بازنگری مراحل و روند صدور مجوز به نشریات هست که نتیجه آن در آینده نزدیک بطور رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
وزیر ارشاد همچنین با بیان اینکه شیوه‌نامه جدید پرداخت یارانه نقدی به نشریات فعال به منظور شفاف‌سازی بیش از پیش چگونگی این روند تهیه شده است، ادامه داد : این شیوه‌نامه برای آگاهی همه تلاشگران این عرصه به زودی در سایت مطبوعاتی این وزارت خانه بارگذاری می‌شود.
 
صالحی در پایان در ارتباط با ساختمان خانه مطبوعات استان اردبیل نیز گفت : سند این ساختمان به نام اداره کل ارشاد اسلامی این استان می‌باشد و سازمان بازرسی ، ادارات را ملزم کرده است تا هیچگونه واگذاری ملک به بخش خصوصی بدون دریافت اجاره بها انجام نشود.
 
صالحی با اشاره به موضوع  جمله واگذاری دانشکده خبر به خانه مطبوعات استان اردبیل اظهار کرد: این مسائل با استاندار اردبیل در این سفر مطرح شده و  تلاش می‌شود تا در نهایت مناسب‌ترین تصمیم در این ارتباط گرفته شود و بتوانیم مشکلات را برای اهالی خبر و رسانه استان به حداقل ممکن کاهش دهیم.
 
در این نشست که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل ترتیب یافت تعدادی از اصحاب هنر و رسانه مشکلات و پیشنهادهای  خود را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشتند.
 
نادر پرستار به عنوان نماینده اهالی رسانه در این نشست با اشاره به استعدادهای فراوان در حوزه رسانه و خبر در استان اردبیل گفت : ۱۴۶ نشریه چاپی ، ۴۸ نشریه الکترونیکی برخط و ۱۳ نشریه الکترونیکی غیر برخط در این استان دارای مجوز بوده و فعالیت می کنند.
 
وی افزود : ظرفیت‌های گوناگون توسعه در استان اردبیل ازجمله سیاحتی و مرزی بودن آن ضرورت توجه به تقویت حوزه رسانه و خبر را دوچندان کرده است.
 
او نبود امنیت شغلی ، ورود و خروج افراد غیر حرفه ای به عرصه فعالیت در مطبوعات ، روشن نبودن مقیاس پرداخت یارانه نقدی به نشریات و نبود ردیف اعتباری برای خانه مطبوعات را از دیگر دغدغه های اهالی رسانه در این استان دانست.