جدیدترین نظرسنجی ها درباره قیمت طلا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، کوین گرادی رئیس موسسه فونیکس فیوچرز در این باره گفت: در حالی که 17 تریلیون دلار نرخ بهره منفی و نااطمینانی جدید اقتصادی در اروپا می تواند عامل مهمی برای تقویت قیمت طلا باشد، ولی تعادل در بازار برقرار خواهد بود.
وی افزود: اگر قیمت طلا به بیش از 1520 دلار برسد، بازار با فروش شدید روبرو می شود و اگر قیمت به زیر 1480 دلار برسد، بازار با خرید فزاینده روبرو خواهد شد. به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی منصفانه است.
این هفته 19 تحلیلگر حرفه ای بازار در نظرسنجی شرکت کرده اند که 9 نفر معادل 47 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود. 4 نفر معادل 21 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و  نفر معادل 32 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.
در نظرسنجی آنلاین نیز 1033 نفر شرکت کردند که 613 نفر معادل 59 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا افزایش خواهد یافت. 244 نفر معادل 24 درصد اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و 176 نفر معادل 17 درصد نیز به عدم تغییر قیمت طلا رای داده اند.
به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران بین المللی، اعتماد نسبت به بازار طلا با توجه به نااطمینانی زیادی در بازارهای مالی، به شدت رو به افزایش است.
افشین نبوی تحلیلگر ارشد ام کی اس سوییس در این باره گفت: تصور نمی کنم کسی بخواهد به این زودی از بازار طلا بیرون برود. شانس زیادی وجود دارد که قیمت طلا در محدوده 1520 تا 1480 دلاری نوسان داشته باشد.
آدام باتن تحلیلگر ارشد فارکس لایو نیز گفت: به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده بین 1510 تا 1480 دلار در نوسان خواهد بود.
برخی تحلیلگران بر این باورند که طلا سطح حمایتی مستحکم 1500 دلاری را حفظ خواهد کرد آن هم پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا ظاهرا قصد دارد نرخ بهره را در سال 2020 تغییر ندهد.
البته برخی تحلیلگران نیز ضمن اشاره به کاهش رشد اقتصادی جهان بر این باورند که فدرال ررزو آمریکا به زودی مجبور خواهد شد تا نرخ بهره را کاهش دهد.
اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک نیز گفت: به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده روند نزولی خواهد داشت چرا که اعتماد در بازارهای سهام افزایش یافته و این مساله بر قیمت طلا فشار وارد خواهد آورد.