رشد ۲۰ درصدی تسهیلات دهی بانک‌ها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ساعت ۲۱، درباره پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان از سوی بانک ها، اظهار داشت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی حدود  ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک ها به بخش های مختلفی اقتصادی پرداخت شده که  نسبت به ۵ ماهه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته این درحالی است که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۶۰ درصد کل تسهیلات سرمایه در گردشی بوده که به صنایع کشور پرداخت شده است.
 
وی افزود: این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت و حدود ۹۰۰ تا هزارهزار میلیارد تومان بالغ خواهد شد. با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از بخش های پیشران در کشور که شامل بخش های صادراتی، خودروسازان، پتروشیمی، لوازم خانگی و رسته هایی خاص از بخش کشاورزی ، ساختمان و مسکن است در اولویت تسهیلات مورد توافق قرار خواهند گرفت.
 
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به برگزاری دو جلسه در خصوص تسهیلات دهی، ادامه داد: یک جلسه در دفتر معاون اول رییس جمهور با حضور وزرا و مدیران عامل بانک ها و جلسه دوم در بانک مرکزی با حضور وزیر نفت و معاونین وی برگزار و مقرر شد تا طرح های پالایشگاهی مربوط به وزارت نفت که حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان می شود را تا پایان سال از طریق بانک ها تامین مالی کنیم و مابقی تا ۱۰۰ هزار ملیلیارد تومان را به بخش های پیشران تسهیلات پرداخت کنیم.
 
میرمحمدصادقی درباره نحوه پرداخت و نرخ سود این تسهیلات، گفت: مقرر شد با بانک ها در ابتدای هفته آتی جلسه ای برگزار و شرایط با هماهنگی ۴ بخش وزارتخانه های نفت، مسکن، صمت و کار تعیین و پرداخت انجام خواهد شد.