قیمت طلا به ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از بلومبرگ، بانک سیتی گروپ در تحلیلی اعلام کرد: قیمت طلا تا دو سال آینده به بیش از 2000 دلار افزایش خواهد یافت.
به اعتقاد تحلیلگران این بانک، افزایش نگرانی ها نسبت به رکود اقتصادی جهان، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به صفر می تواند عامل مهمی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا طی ماه های آینده باشد.
قیمت طلا در سپتامبر 2011 میلادی به رکورد تاریخی 1921 دلاری رسیده است. سیتی گروپ افزود: از سوی دیگر تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته باشد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1491 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه به کمتر از 1483 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 13 اوت به شمار می رود.
براساس گزارش بنکر، سرمایه‌گذاران منتظر نشست روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا برای مشاهده تصمیم سیاست پولی این بانک هستند. انتظار می‌رود بانک مرکزی بسته محرک مالی جدیدی تصویب کند. همچنین پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا هفته آینده نرخ‌های بهره را کاهش دهد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۷ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۳۳ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری به ۱۵۴۱ دلار و ۹۹ سنت رسید.