کاهش ۱۰ درصدی شعب بانک‌های ادغامی تا پایان سال
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بانک مرکزی از سال گذشته ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را در دستور کار قرار داد و پس از حدود دو سال گمانه‌زنی در این‌باره، قرار شد که بانک‌های مهر اقتصاد، قوامین، انصار، حکمت ایرانیان و موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شوند.
 
بر اساس آنچه که اعلام شده، تابلوهای شعب بانک‌های مذکور تا پایان سال تغییر داده شده و پس از آن با نام بانک سپه فعالیت خواهند کرد.
 
از سوی دیگر، پیش از این نیز بانک مرکزی اعلام کرده که تلاش بر این است که تعدیل نیرو در این بانک‌ها انجام نشود و تمام پرسنل به کار خود ادامه دهند، اما در حال حاضر در برخی از مناطق، این بانک‌ها در محدوده جغرافیایی کوچکی شعبه‌های زیادی دارند که اگر این شعب از پایان سال با نام بانک سپه فعالیت کنند، عملا توجیه اقتصادی نخواهند داشت.
 
در همین راستا، محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه درخصوص تعیین تکلیف شعب بانک‌های ادغامی پس از تکمیل فرآیند ادغام، اظهار کرد: ما نگفتیم شعبه‌ای جمع نمی‌شود، بلکه گفتیم پرسنلی از این بانک‌ها حذف نمی‌شود، اما در خصوص شعب بانک ما همین الان بحث بازسازی و بهینه‌سازی شعب بانک سپه را هم داریم و به دنبال کم‌کردن شعب ناکارآمد بانک هستیم.
 
وی افزود: برای شعب این بانک‌ها نیز برنامه‌ای دادیم که تا پایان سال جاری ۱۰ درصد از شعب بانک را کاهش دهند و در یک برنامه سه ساله این عدد ساخت بهینه شعب را به حد معقول می‌رسانیم.
 
وی با اشاره به فعالیت حدود ۴۶۰۰ شعبه بانک سپه با احتساب شعب پنج بانک ادغامی، گفت: امیدواریم در یک برنامه سه ساله به تعداد ۳۲۰۰ تا ۳۵۰۰ شعبه برسیم، یعنی حدود ۱۰۰۰ شعبه کم کرده و به این ترتیب شعبات نزدیک به هم حذف خواهد شد.