افزایش قیمت طلای سیاه با کاهش ذخایر نفت آمریکا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر گزارشی که کاهش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته را نشان داد، افزایش پیدا کرد.
 
پس از انتشار گزارش موسسه امریکن پترولیوم در اواخر روز سه‌شنبه که نشان داد ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرده است، قیمت‌ها بهبود پیدا کردند.
 
طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ششم سپتامبر، ۷.۲ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و به ۴۲۱.۹ میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر به میزان ۲.۷ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.
 
طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت است، ۱.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و فعالیت پالایشگاهی آمریکا به میزان ۲۰۸ هزار بشکه در روز رشد کرد. ذخایر بنزین آمریکا نیز ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یافت در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۸۴۷ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.
 
به گزارش سنا، بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت پیش از برکناری بولتون تحت تاثیر اظهارات شاهزاده عبدالعزیز، وزیر انرژی جدید عربستان سعودی که گفت ارکان سیاست عربستان سعودی تغییر نخواهد کرد و توافق جهانی برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز حفظ خواهد شد، افزایش داشتند.