فروش اموال مازاد بانک‌ها راهکار افزایش سرمایه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،غلامرضا کاتب  با تاکید بر اینکه مجوز افزایش سرمایه بانک ها صادر شده است، گفت: با توجه به اینکه محدودیتی برای افزایش سرمایه بانک ها وجود ندارد و از طرفی منابع لازم برای ارایه تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده، مشکلی در ارایه وام ازدواج وجود ندارد.
 
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فروش املاک مازاد بانکی بهترین مسیر برای افزایش سرمایه بانک ها است، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بانک ها باید از حیطه بنگاه داری خارج شده و به اصل اولیه خود بازگردند.
 
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از بانک ها با فروش املاک بسیاری که دارند می توانند در رونق اقتصادی سهیم شوند، گفت: در شرایط فعلی با حاکمیت بانکداری الکترونیک حتی وجود شعبات بسیار نیز دیگر معنایی ندارد.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مجلس طبق قانون پیگیر فروش اموال مازاد شبکه بانکی است، تصریح کرد: بانک ها باید با فروش این اموال از بزرگ شدن جلوگیری کنند. کاتب ادامه داد: بانک ها با فروش اموال مازاد خود ضمن اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بخش خصوصی را نیز وارد اقتصاد کرده و به این ترتیب قانون اجرا شده است.
 
به گزارش ایبنا ،رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط فعلی تسهیلات دهی با مشقت های بسیار در حال انجام است، افزود: بانک ها برای کمک به تامین نقدینگی و چابک سازی ساختارهای مالی املاک مازاد خود اعم از ساختمان ها و شعبات بسیار را واگذار کنند.