همتی: نقدینگی به سمت تولیدات مولد هدایت می شود
به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،‌‌ دکتر عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه شورای گفتگوی کرمان گفت: نکته مهم بانک مرکزی ثبات قیمت هاست و می دانیم که رشد نقدینگی حتما ثبات قیمت ها را متاثر می کند.
 
وی افزود: مشکل اول، وظیفه اول و تمرکز اول بانک مرکزی بر روی کنترل نقدینگی است و نکته دوم آن است که این نقدینگی به سمت تولید و رونق تولید هدایت شود.
 
رئیس شورای پول و اعتبار درباره لازمه هدایت نقدینگی به سمت تولید تصریح کرد: لازمه این موضوع آن است که بدانیم چه تولیداتی واقعا با تزریق نقدینگی و رفتن نقدینگی به سمت آنها منجر به رونق خواهند شد و برای کشور مولد خواهند بود.
 
دکتر همتی شناسایی این قبیل از تولیدات را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: سفرهای استانی به ما کمک می کند تا از نزدیک با بخش های مختلف اقتصادی آشنا شده و کمک کنیم تا مشکلات نقدینگی آنها حل شود.
 
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: وقتی که مشکلات این واحدها حل شد و تولیدات آنها بیرون آمد، از طریق درآمدی که برای آنها ایجاد می شود، امکان ایجاد تقاضا برای کالاهای سایر بخش های اقتصادی ایجاد شده و این موضوع باعث ایجاد رونق در کشور خواهد شد.