تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،آرمنوهی هواکیمیان، معاون دبیرکل فیاس(فدراسیون جهانی بورس ها) در گفت و گویی با سنا، در خصوص روند توسعه بازار سرمایه ایران گفت: بازار سرمایه ایران دارای پنج عضو در فیاس است و نکته جالب در سفرم به ایران این بود که این پنج عضو کاملا در تمام شرایط با هم همکاری دارند.
 
وی در این خصوص بیان داشت: تصور ما این بود که این نهادها باید با هم رقابت داشته باشند اما وقتی از نزدیک از این نهادها بازدید کردیم متوجه شدیم که نه تنها با هم رقابت ندارند بلکه با هم همکاری های متقابل و هم افزایی های مفیدی دارند و در مواقع اضطرار برای از بین بردن مشکلات بازار با هم همکاری می کنند.
 
هواکیمیان در این خصوص افزود: ما در فدراسیون بورس های جهانی به خوبی می دانیم که بازار سرمایه ایران یک بازار بسیار حرفه ای و کارآمد است و تمامی روند معاملات این بازار بر اساس عرضه و تقاضا است. حضور ابزارهای معاملاتی مختلف در طیف های متفاوت و متناسب با هر سلیقه در این بازار یک عامل بسیار مثبت برای جذب سرمایه گذاران است.
 
معاون دبیرکل فیاس در ادامه بیان داشت: ظرفیت رشد بازار سرمایه ایران بسیار جا برای رشد دارد و استفاده از تکنولوژی های برتر می تواند بازار سهام ایران را در جایگاه متفاوتی در دنیا قرار دهد .
 
وی گفت: از تحریم های ناعادلانه غرب بر ایران بسیار متاسفم و امیدوارم به زودی با گشایش های سیاسی درهای بازار سرمایه شما به روی سهامداران در دنیا باز شود .
 
هواکیمیان در خصوص گشایش های سیاسی بیان داشت: این گشایش های سیاسی به کل کشور مربوط می شود و روابط سیاسی مطلوب در آینده می تواند این روند را تسهیل کند.
 
به گزارش سنا ،وی در خصوص توسعه بازار سرمایه ایران در منطقه بیان داشت: من متولد ارمنستان هستم و در منطقه قرار دارم لذا سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری در منطقه هستند به کل اقتصاد یک منطقه نگاه می کنند . ایران هم با کشورهای همجوار خود روابط خوبی دارد و امیدوارم این روابط خوب ادامه دار باشد تا سرمایه گذاران هم به این کشور وارد شود.