کتاب «سواد مالی شخصی» به کتابخانه بورس رفت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سواد مالی دارا بودن مجموعه مهارت‌ها و دانش مورد نیاز برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه و موثر در قبال منابع پولی است. زندگی هر فرد مملو از تصمیمات متعدد مالی و غیرمالی است که داشتن اطلاعات مناسب، افراد را قادر می‌سازد، زندگی خود و اطرافیان و جهان پیرامون خود را بهبود دهند.
 
مقوله سواد مالی در ارتباط با کلیه جوانب تصمیمات افراد قرار دارد، خواه این تصمیمات به دوران قبل از تحصیل، زمان تحصیل و دوران اشتغال مرتبط باشد و یا دوران ازدواج، مدیریت خانواده و بازنشستگی؛ چرا که همواره اثرات مالی بر وضعیت معیشت فرد و کیفیت زندگی وی موثر است.
 
کتاب «سواد مالی شخصی» تألیف ژوان اس. رایان و کریستی رایان ترجمه بهروز خدارحمی و شاهین احمدی در ۲۱۴ صفحه توسط انتشارات بورس در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است.
 
کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا با کشف راهبردهای موفق در جهت رشد و حفاظت از ثروت و تسهیل تصمیم گیری آگاهانه عمل کنند. منبع اصلی کتاب چاپ سوم از انتشارات سنگیج لرنینگ منتشر شده در سال ۲۰۱۷ در قالب دوازده فصل و چهار بخش تدوین شده است که در جلد اول کتاب سواد مالی شخصی شش فصل اول ترجمه شده است.
 
این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه‌گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.
 
 ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۵۹۷ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  ۴۵۲۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۳۳۰ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۲۴۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.
 
به گزارش سنا، علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایتhttp://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه و یا با شماره تلفن های ۱۶۲-۸۴۰۸۳۱۶۱ تماس حاصل کنند.
 
آدرس کتابخانه: میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک ۲۷ ساختمان شماره ۲ سازمان بورس.