بیش از ۲۶۰.۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، براساس گزارش چهار ماهه نخست امسال که توسط وزارتخانه مزبور انتشار یافت، مجموع ثبت نام برای دریافت تسهیلات در ۳۱ استان به همراه جنوب کرمان و مناطق آزاد تعداد ۱۵ هزار و ۸۴۱ فقره ثبت نام بود و علاوه براین توسط نظام بانکی نیز به شکل مستقیم ۳۲ هزار و ۴۳۳ مورد  ثبت نام انجام شده بود.
 
تعداد درخواست های معرفی شده برای دریافت تسهیلات ۹ هزار و ۵۸۳ فقره به منظور دریافت ۲۱۷ هزار و ۸۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود، علاوه براین در ارتباط با طرح فرآیند رونق نیز سه هزار و ۷۶۱ فقره به منظور دریافت ۸۱ هزار و ۱۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ثبت شد.
 
براساس جدول آماری این گزارش، شمار درخواست ارایه شده مستقیم به بانک ها بالغ بر ۳۲ هزار و ۴۳۳ فقره به میزان ۱۶۳ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال تسهیلات بود و همچنین تعداد یکهزار و ۶۴۷ فقره درخواست دریافت تسهیلات به میزان ۱۵ هزار و ۵۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سال ۱۳۹۷ به امسال انتقال یافت.
 
به گزارش سنا، وزارت صنعت، معدن وتجارت در جدول مزبور تصریح دارد که تاپایان تیرماه تعداد ۳۷ هزار و ۸۴۱ درخواست با میزان ۲۶۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت صورت گرفته و تعداد ۲۱۲ فقره با تسهیلات هفت هزار و ۴۷۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال مورد نظارت قرار گرفته است.