پرتفوی بورسی «فارس» ۲۹۰هزار میلیارد ریال افزایش یافت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ با سرمایه ۹۱هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی سود هر سهم را یک هزار و یک ریال اعلام کرد. در حالی که این رقم در سال گذشته ۴۵۶ریال بوده و طی سال مالی مورد گزارش رشد ۱۲۰درصدی داشته است.
 
سود عملیاتی «فارس» به ۹۸هزار و ۳۷۷میلیارد ریال، سود خالص به ۹۱هزار و ۶۳۳میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به ۱۳۸هزار و ۴۵۹میلیارد ریال رسید.
 
«فارس» در صورتخلاصه سرمایه گذاری های خود از افزایش ۲۹۰هزار و ۵۳۶هزار و ۸۳۰میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد و اعلام کرده است که ارزش بازار این پرتفوی با افزایش ۲۳۶هزار و ۷۴میلیارد ریال به ۳۲۹هزار و ۷۲۵میلیارد ریال رسید و بهای تمام شده با افزایش ۸هزار و ۴۲۳میلیارد ریالی به ۳۹هزار و ۱۸۸میلیارد ریال رقم خورده است.
 
در صورت ریز سهام بورسی واگذار شده «فارس» سود این واگذاری ها ۶هزار و ۹۳۶میلیارد و ۸۵۶میلیون ریال و کل مبلغ واگذاری ها را ۱۱هزار و ۲۲۳میلیارد ریال اعلام کرد. گفتنی است؛ سهام بورسی خریداری شده این شرکت در دروه ۱۲ماهه، ۹هزار و ۱۱۰میلیارد و ۱۳۶میلیون ریال اعلام کرد.
 
این شرکت در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که پرتفوی سرمایه گذاری ها را بهینه سازی می کند. همچنین درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری های شرکت متناسب با سود تقسیمی شرکتهای تابعه و هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی براساس سال مالی گذشته و با لحاظ نمودن تورم و افزایش قیمتها برآورد خواهد شد.
 
علاوه بر این شرکت به اصلاح ساختار مالی در برخی از شرکت های زیر مجموعه و شرکت اصلی از جمله افزایش سرمایه، مطالعه و بررسی ظرفیت های استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه و سرمایه گذاری از محل منابع حاصله با هدف خلق ارزش افزوده و بهبود و اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری و چابک سازی تهیه صورت های مالی براساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) اشاره کرد.
 
«فارس» اعلام کرده که قصد دارد سهام برخی از شرکت های تابعه در بازار سرمایه در راستای استمرار سیاست شفاف سازی گروه، گسترش بازارهای فروش محصولات و تنوع بخشی شیوه های فروش صادرات بهینه محصولات عرضه کند. به گزارش سنا، همچنین بازارهای صادرات محور با رویکرد نفوذ و توسعه بازارهای خارجی و ارز آوری به کشور را حفظ کند. همچنین سیاست گذاری و هماهنگی بین مجتمع های تولیدی در خصوص روش های فروش، نظارت بر شاخص های عملکرد فروش از جمله نرخ حاشیه سود فروش، نسبت ارزش خوراک به قیمت محصول در برنامه دارد.