شایسته‌سالاری به مفهوم واقعی اجرایی شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مهدی کریمی تفرشی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: ایران مهد پرورش اسوه‌های ایثار و پایمردی و بزرگانی چون شهیدان رجایی و باهنر است که از دامان انقلاب و تحت لوای رهبری آزاده چون امام خمینی برخاسته و امروز پس از گذشت 4 دهه هنوز نامشان بر تارک تاریخ انقلاب می‌درخشد. بزرگ مردانی بی‌ادعا که در عین تواضع، صلابت و قدرت مدیریت کشور را با شناخت دردهای اقشار مردم و تلاش خالصانه برای بهبود وضع معیشتی و سایر مشکلات جامعه به نسل‌های بعد از خود آموختند. آنهم در شرایطی که در سال‌های ابتدایی انقلاب کشور با مشکلات و چالش های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد و دشمنان و منافقان برای خشکاندن ریشه انقلاب عزم خود را جزم نموده بودند پایمردان عرصه خدمت و آزادگی برای حفظ نهال نوپای انقلاب مخلصانه جهاد کردند و جان خود را در مسیر این آرمان مقدس فدا کردند. 
 
 رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان تهران افزود: و امروز در این برهه حساس، کشور بار دیگر در مسیری سرنوشت ساز قرار گرفته و درخت تنومند انقلاب امروز بیش از هر زمان دیگری به پایمردی و جهاد مدیران و دولتمردان و اخلاص در تفکر و عمل نیاز دارد.
 
وی افزود: در شرایطی که آمریکا و هم پیمانانش در تقلا برای انزوای اقتصادی و سیاسی کشور هستند و از هیچ کوششی برای تحریم و تحت فشار قرار دادن این کشور فروگذار نکرده‌اند دولت و مسئولین مسئولیتی بسیار سنگین و خطیر بر دوش دارند و در صحنه آزمونی بزرگ نقش آفرینی می کنند.
 
ریاست هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی ادامه داد: قطعا مشکلات و تنگناهای اقتصادی، معضل بیکاری و ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان، تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط تحریم، گرداندن پر قدرت چرخ های صنعت و تولید، جلوگیری از رانت و قاچاق و مبارزه با فساد اقتصادی در تمامی سطوح، شنیدن دردها و مشکلات اقشار جامعه و پاسخگویی به آنها، در کنار نیاز کشور به دیپلماسی صحیح سیاسی یک رویکرد عظیم جهادی می‌طلبد که مسئولیت و رسالت مدیران و دولتمردان کشور را سنگینتر می کند.
 
کریمی تفرشی در ادامه افزود: تحقق هدف مهم توسعه پایدار نیازمند یک عزم ملی و مدیریت درست و کارشناسانه در تمامی عرصههاست. باید مدیران توانمند، نخبه، توسعهگرا، عملگرا و دارای تفکر جهادی در تمامی سطوح و ارکان پیکره اقتصاد و برنامهریزی کشور به کار گرفته شوند و شایستهسالاری به مفهوم واقعی اجرایی شود. توانمندسازی و تقویت بخش خصوصی از ارکان مهم ایجاد انگیزش برای سرمایهگذاری و فضای امن کسب و کار است. تقویت شرکت‌های رقابتپذیر و کمک به گسترش رقابت مثبت و سازنده، آشنایی و پیاده سازی دقیق استانداردهای بین المللی و تجارت آموزش محور و شناخت درست حقوق و روابط بینالملل، ارتقای بهره‌وری عوامل تولید و توسعه فناوری و نیز فراهم شدن بسترهای لازم جهت  بهبود و توسعه روابط تجاری بین‌المللی از ضرورتهایی است که برای محقق شدن یک فضای مطمئن برای کسب و کار و توسعه پایدار اقتصادی در کشور باید به آن بیش از هر زمان دیگری پرداخته شود.
 
نائب رئیس هیات مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران گفت: کشور ما پتانسیل های بسیار بالایی دارد که اگر به درستی مورد بهرهبرداری قرار گیرد و از تمامی توان و دانش فنی و گنجینههای عظیم ملی در مسیر خودکفایی استفاده شود با اقتدار می توان در مقابل تمامی فشارهای جهانی ایستادگی کرد و در راستای تحول اقتصادی گام های بزرگی برداشت و این مهم به یک عزم ملی و جهادی در همه ارکان پیکره جامعه و دولت نیازمند است.
 
وی در آخر افزود: امید که دولت محترم بتواند در این برهه خطیر با عشق به خدمت خالصانه به مردم از این آزمون سرنوشت ساز سربلند بیرون آمده و با یاری خداوند متعال در مسیر رشد و اعتلای ایران عزیز از خود نقشی ماندگار بر جای گذارد.