تداوم عقب‌نشینی قیمت مسکن در ماه‌های آتی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند مثبت بازار مسکن، گفت: خوشبختانه در سه ماه اخیر بازار مسکن به یک ثبات و آرامشی رسیده و دیگر خبری از تلاطمات سال گذشته نیست.
 
کاهش ۳ درصدی قیمت مسکن پایتخت در یک ماه اخیر
 
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر با تثبیت بازار مسکن، حال شاهد کاهش قیمت ملک در کلانشهرها به ویژه تهران هستیم، بر اساس آمارهای ارائه شده قیمت مسکن در مرداد ماه سال جاری نسبت به تیر ماه حدود ۳ تا ۴ درصد کاهش یافته است.
 
تورم حوزه مسکن در شهر تهران منفی شده است
 
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی تورم حوزه مسکن در شهری مانند تهران منفی شده است، افزود: پیش بینی می شود که شیب نزول تورم مسکن در ماه های آتی تندتر شود، بنابر این می توان به کاهش قیمت مسکن امید داشت.
 
بازار مسکن هنوز در رکود تورمی بالایی قرار دارد
 
کیانپور ادامه داد: از طرف دیگر وضعیت معاملات مسکن و کاهش آمار خرید و فروش مسکن نشان دهنده این است که بازار هنوز در رکود تورمی بالایی قرار دارد.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر اساس آمارها میزان خرید و فروش مسکن در ماه های گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته که وضعیت رکودی کنونی به این مسئله دامن خواهد زد.
 
وی ادامه داد: وضعیت رکودی بازار مسکن عوامل بسیاری دارد که مهم ترین دلیل آن را می توان افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر و کاهش قدرت مالی خریداران دانست، البته این موضوع نیز مطرح است که دلالان و سوداگران با افزایش حداکثری قیمت دیگر به سود جدید نمی توانند دست پیدا کنند.
 
عقب نشینی قیمت مسکن در ماه های آینده ادامه خواهد داشت
 
عضو کمیسیون عمران مجلس، با اعلام اینکه عقب نشینی قیمت مسکن در ماه های آینده ادامه خواهد داشت، افزود: امیدواریم دولت تمهیدات لازم را برای کاهش قیمت، ثبات بازار مسکن و افزایش قدرت مالی مردم جهت رونق گرفتن بازار فراهم کند.