پرونده بانک‌ها در بازار متشکل ارزی تکمیل شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حمید تهرانفر درباره وضعیت بازار متشکل ارزی اظهار داشت: تقریبا همه بانک‌ها و صرافی‌های بانکی عضو بازار متشکل ارزی هستند و ضوابط و مقررات این بازار به بانک‌ها اعلام شده است.
 
وی افزود: پرونده بانک‌ها برای عضویت در این بانک‌ها تکمیل و حساب نزد بانک عامل افتتاح شده است، ترکیب مدیران بازار نیز مشخص شده و طی چند روز آینده کار این بازار شروع خواهد شد.
 
تهرانفر با بیان اینکه بانک‌ها منتظر اعلام بانک مرکزی برای شروع به کار در این بازار هستند، تاکید کرد: به طور قطع آغاز به کار این بازار اثرات مثبتی را بر بازار ارز خواهد داشت و جای خالی چنین بازاری در کشور محسوس بود.
 
معاون اسبق بانک مرکزی ادامه داد: بازار متشکل این امکان را می‌دهد تا ضمن انجام تبادلات نقدی، نرخ واقعی ارز را در کانونی را تعیین کنیم و نرخی که توسط این بازار تعیین می‌شود نوسان نخواهد داشت، چراکه همه دست اندرکاران و بازیگران در این بازار حضور دارند.
 
مدیرعامل بانک کارآفرین با بیان اینکه بازار متشکل همچنین کمک می‌کند که نیازهای نقدی در این بازار به خوبی پاسخ داده شود در گفتگو با ایبِنا خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک با شروع به کار بازار بر مسائل و چالش‌های بازار نقدی ارز مسلط شویم