شناسایی سود ۸۶ریالی برای هرسهم «غمارگ»
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت مارگارین در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، به ازای هرسهم ۸۶ریال سود شناسایی کرد.
 
این شرکت این سود را در حالی اعلام کرده که به تازگی از زیان ۳۶۴ریالی برای هرسهم خارج شده است. همچنین سود عملیاتی این دوره  ۵۱۳میلیارد و۳۵۷میلیارد ریال، سود خالص ۷۱میلیارد و ۹۴۳میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره  ۲۳۵میلیارد و ۳۰۳میلیون ریال اعلام شده است.
 
فروش «غمارگ» در این دوره به ۷۴هزار و ۸۵۲تن به ارزش ۴هزار و ۷۳۱میلیارد ریال انواع محصولات رسیده که از این محل سود ناخالص ۷۰۲میلیارد و ۹۰میلیون ریالی شناسایی کرده است. این درحالی است که این شرکت برای ۶ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ فروش خود را ۱۰۲هزار و ۶۷۲تن به ارزش ۷هزار و ۱۰۹میلیارد و ۳۱۷میلیون ریال پیش بینی کرده است.
 
این شرکت در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد، اعلام کرد که نرخ فروش بر اساس مصوبات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تنظیم می شود و برای این دوره افزایشی در نظر گرفته نشده است. همچنین خرید روغن خام بصورت ترکیبی از منابع داخلی و خارجی و خرید ورق حلب از منابع داخلی در نظر گرفته شده  که با نرخ ارز (دلار) مصوب به مبلغ ۴۲هزار ریال محاسبه شده است. علاوه بر این هزینه های دستمزد براساس قوانین کار، هزینه های انرژی براساس حامل های انرژی، سایر هزینه های تبدیل براساس تورم و هزینه های مواد بر اساس تغییرات نرخ ارز بر بهای تمام شده محصولات شرکت تاثیر مستقیم خواهد داشت.
 
از سوی دیگر تولید محصولات جدید با فرمول های باکیفیت جهانی و افزایش صادرات از سایر برنامه های با اهمیت این شرکت برای دوره ۶ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸است.