رشد ۱۵۵درصدی سود هرسهم «غبشهر» در ۶ماه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت صنعتی بهشهر در اطلاعات صورت های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ اعلام کرد که سود هرسهم در مقایسه با مدت مشابه ۱۵۵درصد افزایش یافته است .
 
در این دوره نسبت به دوره مالی مشابه سال گذشته ، سود عملیاتی با افزایش ۱۵۷درصدی مبلغ ۸۷۱میلیارد ریال، سود خالص با افزایش ۱۵۷درصدی به مبلغ ۴۴۵میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با افزایش ۲۹درصدی به مبلغ ۲هزار و ۸۰۱میلیارد ریال رسید.
 
«غبشهر» در دوره ۶ماهه توانسته ۲۰۷هزار و ۳۴۵تن انواع محصولات خود را به ارزش ۱۲هزار و ۸۳۵میلیارد ریال به فروش برساند که در این دوره یک هزار و ۶۴۸میلیارد و۹۷۵میلیون ریال سود ناخالص به دست آورده است. از سوی دیگر برای ۶ماهه دوم سال مالی خود منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ پیش بینی کرده است که میزان فروش به ۲۵۵هزار تن برسد.
 
این شرکت در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که قصد دارد بازارهای فروش محصولات از طریق شرکت طلوع پخش درشهرها و روستاهای کوچک را گسترش دهد و همچنین محصولات جدید در روغن های خانوار مایع از طریق فرمول های جدید و دانش فنی روز دنیا را ارایه کند. علاوه بر این قصد دارد تولید روغن های جامد و افزایش روغن های مایع را کاهش دهد.
 
به گزارش سنا، «غبشهر» اعلام کرده که نرخ روغن خام وارداتی با نرخ های جهانی روغن و نرخ ارز مربوط به کالاهای اساسی و روغن داخلی با نرخ های مصوب سازرمان حمایت است. همچنین هزینه های عمومی و اداری بر اساس نرخ تورم سالانه و در برخی موارد براساس نرخ های روز ارز پیش بینی شده که تلاش شرکت در جهت مدیریت کردن آن است.