بانک رفاه آغازگر جنبش سرآمدی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بانک رفاه در راستای اجرای اهداف و مقاصد متعالی مدیریت و با هدف استقرار نگرش علمی به ذینفعان و تلاش برای اجرای تعادل پایدار بین خواسته ها با توجه به توانایی ها و قابلیت های سرمایه انسانی ارزشمند خود ،مشکلات و مهارت های حرکت در مسیر تعالی را آگاهانه پذیرفت تا طی برنامه بلند مدت خود ،زمینه تامین حداکـثر ی نیازها و انتظارات ذینفعان خود را فراهم کند.
 
حال این بانک پس از کسب مدیریت کیفیت EFQM و پس از گذشت بیش از یک دهه توانسته است به  اهداف و مقاصد متعالی مدیریت پیش بینی شده خود دست یابد.
 مدل EFQM یک دید جامع و سرآمدی کل نگر از سازمان را ارائه می کند و می توان از آن برای شناخت تفاوت های آنها و برقراری ارتباط بین روشهای مذکور استفاده نمود. بنابراین این مدل را می توان در رابطه با هر تعداد از این ابزارها بر اساس نیازها و اهداف سازمان مورد نظر به عنوان یک ساختار فراگیر و جامع برای بهبود سرآمدی و توسعه پایدار آن استفاده کرد.
با استفاده درست از مدل سرآمدی EFQM، با همراهی منطق RADAR می توان اطمینان حاصل نمود که همه روشهای مدیریتی مورد استفاده، توسط یک سازمان سیستمی منسجم و هدفمند است که پیوسته در حال رشد و بهبود است و باعث دستیابی به استراتژی مورد نظر سازمان میشود. به عبارت دیگر این مدل سرامدی به مدیران و رهبران سازمان اجازه میدهد که روابط علت و معلولی بین آنچه که در سازمان آنها انجام میشود و نتایجی که آنها به آن دست پیدا میکنند را درک کنند. 
 
 بنیاد اروپایی مدیریت کیفیتEFQM) ) موسسه ای غیر انتفاعی است که در سال 1988 میلادی با هدف درخشش سازمانهای اروپایی در جهان از طریق توانمند سازی آنها ،با همکاری 14 سازمان بزرگ آن قاره تاسیس و در سال 1991 میلادی نخستین ویرایش مدل EFQM  با نگاه به مدل های معتبر جهان در سه سطح 1-تعهد به تعالی 2- اشتهار به تعالی (برای سازمانهایی که حرکت مثبت و پایداری را تجربه کرده اند) 3- جایزه برای سازمانهایی است که توانسته اند که توانسته اند در بلند مدت ،مفاهیم بنیادین مدل را به طور کامل نهادینه کنند تدوین شد.