حماسه شاخص بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی(ایستانیوز)، امروز با دست به دست شدن ۳ میلیارد و ۱۳۸ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۳۳۰ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۱۴۴ میلیارد تومان رسید.
 
در معاملات امروز نمادهای فارس، همراه و شبندر به ترتیب با ۳۱۶، ۱۹۶ و ۱۴۳ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای کگل، ونوین و سیمرغ به ترتیب با ۷۸، ۵۵ و ۱۲ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز  وتجارت، خساپا، ثنوسا، فولاد  و خودرو پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و صنایع شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
 
به گزارش سنا، تدپیکس در  آخرین روز کاری مرداد ۳۱۸۶ واحد افزایش داشت و با ثبت رکورد جدید به کانال ۲۶۶ هزار واحد وارد شد و این رکورد جدید در حالی به ثیت رسید که بورس تهران شاهد افزایش تقاضا در اکثر نمادها بود. اخبار مربوط به افزایش سرمایه، سیگنال های جهانی و احتمال انتشار گزارش های مثبت فروش شرکت ها مهمترین عوامل رشد شاخص در آخرین روز کاری مرداد بود و به گفته کارشناسان روند صعودی شاخص ادامه دار است.