کمک‌های رمزارزی بشردوستانه تحریم آمریکا را دور می‌زنند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از الجزیره، معمولا وقتی حادثه بزرگی در هر کشور رخ می دهد جامعه جهانی در اقدامی مشترک کمک های بشردوستانه را راهی آن کشور می کند که شامل کمک های مالی هم می شود، اما ارسال کمک با توجه به تحریم های آمریکا دیگر چندان آسان نیست.
 
ایران بهار امسال با سیل های ویرانگری مواجه شد که جمعیت نیازمند به کمک در این حادثه نزدیک به دو میلیون نفر تخمین زده می شد، با این حال جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد که تحریم های آمریکا اقدامات این سازمان را با چالش مواجه کرده و دریافت کمک های مالی خارجی برای قربانیان سیل را ناممکن کرده است.
 
در واکنش به مقوله دخالت سیاست در نیازهای اولیه انسانی، اعضایی از جامعه رمزارزها در ایران در کنار هم ساختاری را به اسم "ایران رسکیو بیت" ایجاد کردند؛ پلت‌فرمی آنلاین با ساختار بلاک‌چین برای تسهیل دریافت کمک های انسان‌دوستانه که با رمزارزها پرداخت می شود.
 
این پلت فرم که در هفته جاری رونمایی شده است، توسط داوطلبانی غیر دولتی طراحی شده و کمک های انسان دوستانه را در قابل بیت کوین، اتریوم و لایت کوین دریافت خواهد کرد.
 
به گزارش ایبنا، برخلاف تراکنش های مالی سنتی، تراکنش هایی که با رمزارزها انجام می شود نیازی به تایید شدن از سوی یک مرجع مرکزی مثل سوییفت ندارد. تمرکز زدایی همچنین باعث می شود پرداخت کننده مبلغ مورد نظر ناشناس بماند.