احتمال خروج سرمایه‌های مازاد از بازار معاملات مسکن و انتقال به بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از فعالیت دلالان و سوداگران در بازار مسکن، گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده، در سه سال اخیر حدود دو سوم معاملات مسکن توسط دلالان و افرادی که به دنبال سرمایه گذاری بوده اند، صورت گرفته و تنها حدود یک سوم توسط مصرف کنندگان واقعی انجام شده است.
 
هجوم سرمایه‌گذاران به بازار خرید و فروش مسکن در سایه خلاء  قانون مالیات بر عایدی سرمایه
 
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در سال های گذشته به دلیل نبود سیاست های نظارتی در بازار مسکن، مردم برای حفظ سرمایه خود، اقدام به سرمایه گذاری در این بازار و خرید مساکن متعدد می کردند، که این مسئله موجب شد که عملا میزان تقاضا برای خرید افزایش یافته و در پی آن به دلیل کمبود عرضه، قیمت ها بالا رود.
 
احتمال خروج سرمایه‌های مازاد از بازار معاملات مسکن و انتقال به بورس
 
وی گفت: در شرایط کنونی به نظر می رسد با افزایش حداکثری قیمت مسکن و کاهش جذابیت بازار مسکن برای سرمایه گذاری، افراد برای سود بیشتر به دنبال انتقال سرمایه خود به بازارهای دیگر از جمله  بورس هستند.
 
ضرورت تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه تأکید کرد و گفت: قطعا اگر قانونی برای نظارت مالیاتی بر معاملات مسکن وجود داشت، ما شاهد افزایش چندبرابری قیمت مسکن نبودیم.
 
ثبات کنونی بازار مسکن موقتی است/ بازار نیازمند نظارت مالیاتی است
 
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من ثبات کنونی بازار مسکن موقتی است و دولت و مجلس باید با اعمال نظارت های مالیاتی، راه را برای فعالیت سوداگران مسدود کند تا در آینده شاهد افزایش چند برابری قیمت ها نباشیم.