آرامش در معاملات بازار سرمایه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علیرضا تاج بر با بیان اینکه روند بازار تا شهریور ماه که گزارش ۶ ماه شرکت ها منتشر می شود آرام و بدون نوسان خواهد بود، افزود: بعد از انتشار این گزارش ها مسیر اصلی بازار سرمایه مشخص و شاخص بورس به سمت صعودی در حرکت خواهد بود.
 
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به صحبت دیگر کارشناسان مبنی بر اینکه شاخص بورس تا شهریور ماه به کانال ٣٠٠ هزار واحد ورود پیدا خواهد کرد، گفت: صعود شاخص بورس به کانال ٣٠٠ هزار واحد دور از ذهن نیست و به نظر می رسد که بعد از انتشار گزارش ٦ ماه شرکت ها شاهد چنین اتفاقی در بازار سرمایه باشیم.
 
وی با بیان اینکه اکنون فعالان حاضر در بازار سرمایه بیشتر به دنبال سهم های کوچک هستند، گفت: در سهام بزرگ میزان عرضه بالا و تکلیف نرخ فروش آنها به دلیل وضعیت دلار مشخص نیست، در بازار سرمایه هنوز سهم بنیادی که همچنان جا برای رشد دارند پیدا می شود اما نگاه کنونی بازار بیشتر به سمت سهم های کوچک است.
 
به گفته تاج بر، با انتشار گزارش ۶ ماه شرکت ها که میزان سودآوری آن ها مشخص می شود بازار مسیر خود را پیدا می کند و بهتر می توان برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه تصمیم گیری کرد.
 
به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر اینکه سهامداران باید تا قبل از سرمایه گذاری سهم هایی که از بنیاد خاصی برخوردار نیستند را بیشتر مورد بررسی قرار دهند، افزود: در مجامع اعلام شد که در سهام‌ کوچک اتفاق خاصی رخ نداده که قیمت آنها افزایش یافته اما برخی از سفته بازی‌ها بر روی سهام کوچک منجر به چنین اتفاقاتی در بازار شده است.