دیدگاه کارشناسان از آینده دلار
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دلار طی ۸ سال گذشته ۳۲ درصد قدرتمندتر شده است. ردکر و «جک مکینتایر»، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری گلوبال‌اینوستمنت، دلار را یک عامل احتمالی برای رکود اقتصادی بعدی آمریکا و جهان می‌دانند.
 
مکینتایر با پیش‌بینی اینکه دلار در آخر قربانی موفقیت خود خواهد شد آماده سقوط ۲۵ درصدی ارزش این ارز طی پنج سال آینده است و می‌گوید شرکتش در حال خرید ارز کره‌جنوبی، جمهوری چک و نیوزیلند طی چند ماه گذشته بوده تا آماده باشد. استراتژیست‌های مورگان استنلی ین ژاپن و فرانک سوئیس را پیشنهاد می‌دهند.
 
به‌نظر ردکر، دلار یک نیروی منفی برای ترازنامه‌های شرکت‌های خارج از آمریکاست. وی می‌گوید افزایش ارزش دلار تا الان هم باعث سقوط هزینه‌های سرمایه‌ای در اکثر نقاط دنیا شده است. دلار ۱۰ درصد افزایش ارزش داشته است، اما کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا می‌تواند دلار را ضعیف کند و شرایط اقتصاد جهان را بهبود بخشد.
مکینتایر که شرکتش ۷۵ میلیارد دلار سرمایه دارد، می‌گوید بالا رفتن قابل‌توجه ارزش دلار نتایج مالی شرکت‌های S&P۵۰۰ را خراب می‌کند و در آخر باعث از دست رفتن مشاغل و بیکاری بیشتر می‌شود.
این شرایط باعث رکود اقتصادی آمریکا و کندی رشد اقتصاد جهان می‌شود.  سیکل صعودی چند ساله دلار رو‌به پایان است. این ارز وارد یک دوره سقوط می‌شود که ۵ تا ۷ سال طول می‌کشد و در این زمان سایر ارزها عملکرد خوبی خواهند داشت. دونالد ترامپ به تیتر خبرها راه یافته ولی او تنها کسی نیست که نگران آسیب اقتصادی ناشی از صعود قابل توجه دلار است.
برخی حتی نگرانند دلار یک رکود جدید ثبت کند.  این افزایش ارزش دلار قبل از این نیز اتفاق افتاده بود؛ چند هفته قبل از اینکه آمریکا رتبه بندی AAA بهترین کیفیت اعتباری در سرمایه‌گذاری را در سال ۲۰۱۱ از دست بدهد، ارزش دلار افزایش یافته بود. پس از آن تنها ۳۲ درصد بالا رفت و تمام ۱۰ ارز برتر دیگر دنیا را کنار زد.