٧٠‌درصد سپرده‌های بانکی متعلق به ٢‌درصد است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بهاءالدین‌ هاشمی، می گوید: وضع درآمدی جامعه طی دو‌سال گذشته کاملا دوقطبی شده است، در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «رشد تورم و شکاف درآمدی موجب شده که دهک‌های متوسط درآمدی (دهک‌های ٤، ٥ و ٦ و ٧) از بین برود و اگر چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده نشود، در سال‌های آینده ناهنجاری‌های اجتماعی بیشتر و بیشتر می‌شود.
به گفته او، آمارهای اعلامی از طرف بانک مرکزی نشان می‌دهد که ٧٠‌درصد سپرده‌های بانکی متعلق به یک‌میلیون و ٦٠٠‌هزار نفر یا همان ٢‌درصد جامعه است و ٧٨‌میلیون و ٤٠٠‌هزار نفر دیگر تنها ٣٠‌درصد سپرده‌های بانکی را دارند. این آمارها به خوبی شکاف درآمدی و دوقطبی‌‌شدن اقتصاد ایران را نشان می‌دهد.  
او می‌گوید: «براساس بررسی‌های انجام‌شده، حداقل هزینه معیشت خانوار ماهانه چیزی حدود ٤‌میلیون تومان است؛ بنابراین خانوارهایی که درآمد سرانه آنها کمتر از این میزان باشد را می‌توان دهک‌های پایین درآمدی یعنی دهک‌های ٤،٣،٢،١ دانست. خانوارهایی با درآمدسرانه ٤ تا ١٠‌میلیون تومان را می‌توان طبقه متوسط جامعه  (دهک‌های ٤ تا ٧ ) و کسانی که  درآمد بالای ١٠‌میلیون تومان در ماه دارند را می‌توان دهک‌های بالای درآمدی دانست.