ثبت نام برای دریافت وام اهل قلم از بانک صادرات آغاز شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این بانک با هدف تکریم اهل قلم به پدیدآورندگان آثار مکتوب و افرادی که در تولید اثر نقش داشته‌اند، وام پرداخت می‌کند که ثبت نام برای دریافت این وام از طریق سایت ahleghalam.ir از روز ١٤ مرداد ٩٨ آغاز شده است.
 
اعضای سامانه اهل قلم خانه کتاب می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به ثبت درخواست وام بر اساس بندهای تعریف شده در آیین‌نامه اجرایی تسهیلات وام اهل قلم اقدام کنند.
 
 به گفته مدیرعامل خانه کتاب، این وام به پدیدآورندگان آثار مکتوب در حوزه کتاب شامل مولف، مترجم، مصحح و همچنین افرادی که نقشی در تولید اثر داشته‌اند، از جمله ویراستار و تصویرگر پرداخت می‌شود.
 
نیکنام حسینی‌پور گفت: برای پرداخت وام به اهالی قلم سه مبلغ ٢٠، ٣٠ و ٥٠ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است. افرادی که طی سال‌های ٩٦ و ٩٧ از موسسه خانه کتاب و یا صندوق اعتباری هنر وام دریافت کرده‌اند، مشمول دریافت این وام نمی‌شوند. حسینی‌پور افزود: مدت زمان بازپرداخت ‌این وام‌ها ٣٦ ماهه با نرخ سود ١٠ درصدی یا ٤٨ ماهه با نرخ سود ١١ درصدی خواهد بود.
 
بانک صادرات ایران در راستای عمل به مسئولیت‌ اجتماعی و حمایت از اهالی قلم و کمک به توسعه فرهنگ کشور، همکاری با خانه کتاب را در دستور کار دارد