استقرار مدل تعالی سازمانی چابک سازی و ارزش آفرینی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، در جلسه ای که با حضور محمدرضا قربانی، مدیرعامل، معاونین، مدیران ارشد و روسای ادارات بانک برگزار شد، اهتمام نامه تعالی سازمانی توسط حاضرین قرائت و امضاء شد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه که به همت اداره کل طرح و توسعه و با حضور علی اصغر آزادی، مشاور بانک در امور تعالی سازمانی برگزار شد، محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی ضمن تمجید از همت والای تسهیل گران و اعضای تیم های تعالی برای استقرار مدل تعالی در سازمان گفت: آشنایی با منطق پیاده سازی مدل تعالی در سازمان اگر به نحو شایسته ای تبیین شود کارکنان با درک اهمیت و ضرورت اجرای این مساله در می یابند که استقرار مدل تعالی علاوه بر توسعه مفاهیم تعالی موجب شناخت بهتر انتظارات و نیازهای ذینفعان درون و برون سازمانی و تعریف پروژه هایی جهت بهبود کیفیت خدمات رسانی به آن ها می شود و در نهایت چابک سازی و ارزش آفرینی برای ذینفعان را به همراه دارد.
وی افزود: الگوی تعالی سازمانی به عنوان رویکردی بنیادین و راهبردی برای تضمین حصول اطمینان از رشد پایدار، مستمر و متوازن در سازمان است که باور به آن می تواند تحقق اهداف و استراتژی های کلان بانک را نیز تسریع نماید.
مدیرعامل بانک دی با تاکید بر لزوم توجه تمامی مدیران به جاری سازی روح تعالی در واحدهای مختلف بانک گفت: هدف این جلسه توسعه و توانمندسازی مهارت های مدیران بانک دی در مسیر تعالی است تا با ایجاد همدلی، اهتمام و نهادینه کردن چرخه بهبود مستمر شاهد پیاده سازی منطق تعالی در عملکرد روزانه تمامی همکاران باشیم.
قربانی با اشاره به چشم انداز بانک دی در مسیر تعالی سازمانی در سال ۱۳۹۸ تاکید کرد: هدف ما از شرکت در جایزه ملی تعالی سازمانی صرفا کسب جایزه نیست بلکه بهبود روزافزون خدمات و محصولات، روان سازی و چابک سازی فرایندها و ارزش آفرینی مستمر برای ذینفعان مهمترین اهداف بانک دی در این مسیر است.
در ادامه این جلسه آذر محصصی، مدیرکل طرح و توسعه ضمن ابراز خرسندی از پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی در سال جاری و دستاوردهایی که این مدل در سالیان گذشته برای مجموعه داشته است، اظهار کرد: خدا را سپاس می‌گوییم که در سال‌های اخیر نگاه جسورانه و متعالی رهبران بانک دی به افزایش شفافیت اطلاعات و ارتباطات و پذیرش فرایندهای خود ارزیابی و قرار گرفتن در معرض ارزیابی‌های برون سازمانی و ملی با جدیت مورد توجه قرار گرفته است.
وی موفقیت‌های بدست آمده را مرهون همت والا، تلاش، همکاری و همدلی تمامی کارکنان و مدیران بانک دانست و تاکید کرد: مروری بر دستاوردهای بانک طی سال گذشته نشان از رشد سریع و چند پله‌ای در ابعاد مختلف دارد که امیدواریم با حرکت مستمر بر اساس روح تعالی و پیاده سازی پروژه های بهبود و کسب تجربیات بیشتر این روند افتخارات تدوام یابد.
مدیرکل طرح و توسعه دریافت گواهینامه ها و تقدیرنامه‌های مختلف را نشان تلاش گروهی و قرار گرفتن در مسیر تعالی و سرآمدی ذکر کرد و گفت: هر چند این موفقیت‌ها جای خرسندی داشته و از حرکت صحیح بانک دی در مسیر توسعه حکایت دارد اما باید بگوییم که این امر مسئولیت ما را در ارائه خدمت بهتر و بیشتر به جامعه به ویژه خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران سنگین‌تر می‌کند.
محصصی همچنین ضمن تقدیر از هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک تصریح کرد: ضمن تقدیر از زحمات تمامی همکارانی که در راه تعالی بانک ارزش آفرین دی گام برمی‌دارند، امیدواریم در سایه الطاف الهی و کوشش یکایک همکاران در سال‌ جاری نیز شاهد موفقیت‌های بیشتری برای بانک دی باشیم.
در ادامه این جلسه علی اصغر آزادی، مشاور بانک در امور تعالی سازمانی به تشریح کلیات مدل تعالی سازمانی پرداخت و گفت: سازمان های متعالی با نظام حکمرانی سازمانی می کوشند تا با شفافیت گزارش ها و اعمال کنترل و نظارت لازم به منظور حسن اجرای امور، سلامت مالی و اداری، پیشگیری از هرگونه رفتارهای مغایر با ارزش ها و اصول اخلاقی، رعایت امانت و احقاق حقوق همه ذینفعان، فضای اعتماد را ایجاد کنند.
وی سپس با اشاره به معیار یک مدل تعالی سازمانی به تبیین زیر معیارهای معیار رهبری در مدل تعالی سازمانی پرداخت و گفت: معیار رهبری مدل تعالی سازمانی، دارای  پنج زیرمعیار و ۳۰ نکته راهنما برای رهبران سازمان است که پیاده سازی این نکات به رهبران سازمان کمک خواهد کرد برای حصول اطمینان از موفقیت مداوم، آینده را به موقع پیش بینی کرده و عکس العمل متناسب نشان دهند.
آزادی در پایان به ارائه توضیحاتی در خصوص زیرمعیارهای معیار رهبری و نکات راهنمای مندرج در آن پرداخت و تاکید کرد: اهتمام مدیران بانک دی به پیاده سازی مدل تعالی و تکمیل فرم های خودارزیابی معیار رهبری به سازمان کمک خواهد کرد تا اقدامات و برنامه های ابتکاری مرتبط با اهداف استراتژیک را جهت دستیابی به مجموعه مطلوبی از نتایج و ایجاد توازن میان اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سازمان، شناسایی و اولویت بندی کرده و به تخصیص بهینه منابع دست یابند.
گفتنی است در پایان این جلسه مدیران حاضر در جلسه ضمن بیان نظرات خود در خصوص زیر معیارها و نکات راهنمای معیار رهبری مدل تعالی، اهتمام نامه بانک دی برای حضور در جایزه ملی تعالی سازمانی را قرائت و امضاء کردند.