انتشارکتاب «ناگفته های بورس ایران
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بازار سهام نبض و نماگر اقتصاد است، گروهی هم آن را دماسنج اقتصاد لقب داده اند. بازار سهام با هر یک از این القاب و نام‌ها که خوانده شود، بازاری هوشمند و زنده است که در آن حرف‌ها و خبرها، به سرعت برق و باد می‌پیچد و کوچکترین تغییرات در حوزه های مختلف، به تندبادهایی تبدیل می‌شود که فعالان بازار و ذینفعان و مقام های مسئول را به تکاپو می اندازد.
 
کتاب «ناگفته های بورس ایران: خاطرات رئیس پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار» نوشته علی صالح آبادی در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.
 
این کتاب شرح دهه پر تحول بورس ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ است و مولف که خود در این دوران سکاندار سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است، به عنوان منبع دست اول، تلخ و شیرین این دوران را روایت می‌کند.
 
فصول این کتاب عبارتند از: شکل دهی ساختار بازار؛ گام های نخست در اجرای قانون
 
قوانین و مقررات؛ بستر توسعه بازار
 
ابزارهای مالی نوین؛ دریچه ای به فرصت های جدید سرمایه گذاری
 
مدیریت بازارها؛ بورسی که هیچگاه سیاسی نشد
 
فناوری اطلاعات؛ شاه کلید توسعه بازار
 
نظارت، مباحث حقوقی و ضمانت های اجرایی در بازار سرمایه
 
چشم انداز بین المللی بورس؛ از اهداف تا محدودیت‌ها
 
اطلاع سانی، فرهنگ سازی و آموزش، بورس چگونه بورس مردمی شد؟
 
مدیریت تعاملات درون و برون سازمانی و گذر از چالش‌ها
 
یادآور می شود، این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه‌گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۵۹۷ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۴۵۲۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۳۳۰ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۲۴۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.
 
به گزارش سنا، علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایتhttp://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه یا با شماره تلفن های ۱۶۲-۸۴۰۸۳۱۶۱ تماس بگیرند.
 
 آدرس کتابخانه: میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک ۲۷ ساختمان شماره ۲ سازمان بورس.