صورت های مالی ۳ماهه «شبصیر» منتشر شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این شرکت در این گزارش ، سود ۳ماهه هر سهم را با رشد ۱۲۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی۱۳۹۷، مبلغ ۶۲۶ریال اعلام کرد.
 
"شبصیر" فروش داخلی و صادراتی خود را در پایان این دوره ۸میلیون و ۷۹۲هزار و ۳۴۱کیلوگرم به مبلغ یک هزار و ۵۵۸میلیارد ریال اعلام کرد و سود ناخالص این فروش ۲۹۵میلیارد و ۳۷۱میلیون ریال منتشر شده است.
 
این شرکت در دوره مورد گزارش، سود عملیاتی را ۲۶۲میلیارد و ۸۹۳میلیون ریال، سود خالص را ۲۰۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۴۵۰میلیارد ریال اعلام کرد.
 
اهداف و برنامه های راهبردی شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات به شرح زیر اعلام شده است:
 
بخش عمده هزینه های تولید محصولات این شرکت را هزینه مواد اولیه تشکیل می دهد. با توجه به توضیحات بند قبل، عمده تغییرات بهای تمام شده به نرخ ارز و قیمت جهانی مواد اولیه بستگی دارد و سایر ھزینه ها با روند سال قبل و شرایط اقتصادی محقق خواهد شد.
 
"شبصیر" قصد دارد واحد تحقیق و توسعه و توانمند سازی منابع انسانی خود را تقویت کند و سیستم ها را توسعه دهد تا منجر به ارتقای دانش فنی به منظور افزایش کارایی و اثر بخشی استفاده از منابع در دسترس مدیریت شود و در جهت توسعه کمی و کیفی محصولات با هدف جایگزینی واردات و کاهش بهای تمام شده اقدام کند.
 
به گزارش سنا، شایان ذکر است؛ قیمت جهانی فقط بیانگر NA-۵٠ ABS است که مصارف عمومی دارد و تسعیر ارز نیز بر اساس نرخ ارز قابل دسترس در سامانه نیما صورت گرفته است. همچنین تعیین قیمت فروش سایر گریدهای ABS که بخش قابل توجه تولید و فروش شرکت را شامل می شود، به دلیل سفارشی بودن و شرایط خاص تولید ، توسط کمیسیون فروش شرکت تعیین می شود. همچنین، از آنجا که قیمت فروش محصولات به بھای تمام شده تولید بستگی دارد و افزایش قیمت مواد اولیه خریداری شده از بورس کالا و تغییر نرخ ارز باعث افزایش قیمت تمام شده محصول می شود، اثر مستقیم بر قیمت فروش محصول خواهد داشت که بر حسب تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت خرید مواد اولیه تعدیل متناسب در قیمت فروش محصولات صورت می پذیرد.