رشد ۱۸.۹هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وسپه»
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت سرمایه گذاری سپه در اطلاعات و صورت های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، سود هرسهم را ۲۴۴ریال اعلام کرد.
 
این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را یک هزار و ۶۷۵میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۶۳۱میلیارد ریال اعلام کرده است.
 
«وسپه» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اعلام کرد که ارزش بازار این پرتفوی در مدت مورد گزارش با افزایش ۸هزار و ۴۷۳میلیارد ریالی به ۲۹هزار و ۱۹میلیارد ریال رسیده است. همچنین بهای تمام شده آن با افزایش یک هزار و ۷۲میلیارد ریالی به مبلغ ۱۰هزار و ۱۱۸میلیارد ریال بالغ شده است. این در حالی است که در پایان این دوره مالی پرتفوی بورسی این شرکت به ۱۸هزار و ۹۰۱میلیارد ریال رسید.
 
این شرکت ارزش سهام بورسی خریداری شده در این دور را یک هزار و ۸۷۶میلیارد و ۴۴۰میلیون ریال اعلام کرده است و مبلغ کل سهام واگذاری ها را یک هزار و ۵۹۸میلیارد و ۸۶۱میلیون ریال منتشر کرده است. این در حالی است که سود این واگذاری ها را ۴۲۵میلیارد و ۷۳۳میلیون ریال اعلام کرد.
 
«وسپه» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که شرکت قصد دارد در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از طریق سرمایه گذاری در سهام شرکتهای پذیرفته شده حضور موثر داشته باشد و به صورت سیستماتیک، همه جانبه و دایمی شرکتهای سرمایه پذیر و به ویژه شرکتهای موجود در سبد دارایی های بورسی و فرابورسی شرکت را بررسی کند.
 
این شرکت قصد دارد پرتفوی سهام با هدف کاهش ریسک و افزایش بازدهی سرمایه گذاری ها را اصلاح کند و همچنین پرتفوی در راستای صنایعی که از ثبات نسبی و سطح اطمینان بیشتری برخوردار هستند را گسترش دهد. علاوه بر این در بازارهای موازی و رصد بازارهای بین المللی جهت حداکثر کردن ثروت سهامداران و ذی نفعان و کسب بیشترین بازده تجزیه و تحلیل همزمان داشته باشد.
 
این شرکت اعلام کرد که قصد دارد افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از کوچک شدن سبد دارایی ها و استفاده از فرصت های پیش رو را به مرحله عملیاتی برساند.
 
«وسپه» در تلاش است کیفیت و پایداری سود خالص شرکت را از طریق خروج تدریجی از سهام شرکتهای کم بازده و زیانده افزایش دهد و مشکل نقدینگی و سرمایه گذاری در سهام شرکتهای کم ریسک و دارای بازده نقدی بالا را حل کند.
 
به گزارش سنا، لازم به ذکر است؛ این شرکت اعلام کرد که به دلیل ماهیت فعالیت شرکت که انعطاف و پویایی در برابر شرایط متغیر را می طلبد و همچنین وابستگی شدید اجرای تصمیمات به شرایط کلی بورس و اقتصاد کشور، ممکن است تغییرات جزیی در برنامه های عملیاتی شرکت در آینده امری ناگزیر باشد که البته نافی حفظ استراتژی کلی شرکت در تامین حداکثری منافع کلیه ذی نفعان در بلندمدت نخواهد بود.