طلا افزایشی شد/قیمت گران تر می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، به دنبال ادعای آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن یک پهپاد ایرانی و اظهارات یک مقام ارشد فدرال رزرو در مورد ضرورت اتخاذ سیاست‌های پولی انبساطی در آمریکا، قیمت طلا روز جمعه برای اولین بار از می ۲۰۱۳ تاکنون به بالای ۱۴۵۰ دلار رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات اولیه امروز ابتدا تا ۱۴۵۲ دلار و ۶۰ سنت بالا رفت، اما بعدا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۴۴۲ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۲ درصد افزایش یافته و در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی متوالی قرار دارد.
قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۱.۱ درصد افزایش به ۱۴۴۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.
دیروز جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت، سیاستگذاران باید به زودی سیاست‌های محرک رشد اقتصادی را در دستور کار قرار دهند تا در زمانی که نرخ بهره نزدیک به صفر است با نرخ پایین تورم مقابله کنند و نباید منتظر بروز یک فاجعه اقتصادی باشند.
استفن اینز، تحلیلگر موسسه وینگارد مارکتس در این باره اظهار داشت: «طلا در بالای ۱۴۰۰ دلار معامله می‌شود. ما فاصله زیادی تا بازگشت به ارقام ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۵ دلار داریم و خرید‌های زیادی نیز در جریان است. انتظار می‌رود قیمت طلا باز هم بالاتر برود.»
اظهارات مقام ارشد فدرال رزرو موجب شده تا تحلیلگران از کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست ماه جاری بانک مرکزی آمریکا مطمئن شوند. در عین حال احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره نیز افزایش یافته است. این اظهارات سبب شد تا ارزش دلار به نزدیکی پایین‌ترین رقم ۲ هفته گذشته برسد و طلا برای خریدارانی که از ارز‌های غیر دلاری استفاده می‌کنند ارزان‌تر شود.