شعب به رابطه تعادلی منابع و مصارف توجه کنند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، به نقل از روابط عمومی بانک دی، رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره در ادامه بازدیدهای استانی خود از شعب بانک دی در سراسر کشور به همراه احمد حشمی پور، مدیرکل حوزه مدیریت و مسعود الویریان، رئیس اداره امور شعب جنوب کشور و شرق تهران به منظور بازدید از شعبه بیرجند به استان خراسان جنوبی سفر کرد.
 
در این دیدار سهم دینی با تقدیر از تلاش های همکاران شعبه بیرجند گفت: نقش تمامی همکاران بانک دی به خصوص همکاران شعب که در خط مقدم و بدنه  اصلی بانک مشغول به فعالیت هستند بر کسی پوشیده نیست و همکاران در شعب با تسلط بر بخشنامه ها، تعامل مناسب با مشتریان، سرعت عمل در ارائه خدمات به مشتریان، بازاریابی و جذب منابع ارزان قیمت و در نهایت وصول مطالبات پرونده های اعتباری می توانند زیرساخت های یک شعبه موفق را استحکام بخشند و در  تحقق اهداف عالی بانک نقش آفرین باشند.  
 
رئیس هیئت مدیره بانک دی با اشاره به نقش انکارناپذیر شعب در بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم تصریح کرد: شعب با برآورده کردن انتظارات مشتریان می توانند به گونه ای مطلوب در جذب نقدینگی مردم و هدایت سرمایه های سرگردان به سوی بانک موثر باشند.
 
وی افزود: سپرده گذاری مشتریان نزد بانک ها به دو دلیل از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ نخست اینکه پول سپرده گذاری شده قدرت وام دهی بانک ها را افزایش می دهد و دوم اینکه وقتی مردم ترجیح می دهند پول خود را نزد بانک ها نگهداری کنند و کمتر برای خرج آن اقدام می نمایند از حجم پول در گردش کاسته   شده و این امر باعث کاهش نرخ تورم و در نتیجه افزایش قدرت خرید مردم می شود.
 
سهم دینی با تاکید بر لزوم توجه شعب به رابطه تعادلی منابع و مصارف گفت: تجهیز منابع از اهمیت ویـژه ای برخـوردار است زیرا جـذب منـابع بـر نقـدینگی و مدیریت ریسک نقدینگی بانک، میزان اعطای تسهیلات و در نتیجـه بـر هزینـه هـا و درآمـدهای عملیاتی بانک تأثیر بسزایی دارد وشعب باید تحلیل روشنی از میزان سـپرده هـای خـود به عنوان منابع و میزان ارائه تسهیلات و مصارف در دوره هـای زمـانی مختلـف داشـته باشـند.
 
وی افزود: در سالیان اخیر بیشترین استفاده از ظرفیت شعب در جهت جذب منابع بوده است و بسیاری از شعب از تخصیص منابع جذب شده غفلت کرده اند که بایستی با ایجاد تغییر نگرش کارکنان به شعبه به عنوان یک سوپرمارکت مالی و در نظر گرفتن هزینه – درآمد در مسیر سود دهی گام برداشته و بخش قابل توجهی از منابع را به اعطای تسهیلات با روش های صحیح و تعریف شده اختصاص دهند.
 
در این دیدار کارکنان شعبه بیرجند نیز در یک نشست صمیمی به بیان نقطه نظرات و ارائه برخی پیشنهادها در خصوص شیوه های کاربردی برای اثربخشی بیشتر فعالیت های شعب پرداختند.
 
گفتنی است در جریان این سفر، رئیس هیئت مدیره بانک دی ضمن بازدید از بیمه دی استان خراسان جنوبی با قدردانی از خدمات مطلوب بیمه دی و تعامل موثر آن با شعبه بیرجند برای همکاران بیمه دی در خدمت به ذینفعان آرزوی توفیق کرد.