ریسک صادرات به عراق و افغانستان کاهش می یابد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،افروز بهرامی  با بیان اینکه عملکرد صندوق صادرات ایران  در 3 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  103درصد رشد داشته است، گفت: صندوق ضمانت صادرات تمام تلاش خود را انجام داده تا در شرایط تحریم خدمات متنوع تری را به صادرکنندگان ارائه دهد بطوری در حوزه بازار سرمایه هم وارد شده ایم و برای تامین مالی صادرات اقدامات موثری انجام می دهیم. 
 
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه دفتر این صندوق تا 2 هفته دیگر در عراق افتتاح می شود و بعد از آن دفتر افغانستان راه اندازی خواهد شد، بیان داشت: ورود صندوق ضمانت صادرات ایران به بازار سرمایه در حوزه تامین منابع مالی و سرمایه در گردش بنگاه های صادراتی است که این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاده است. 
 
وی بیان داشت: قطعا تاسیس دفاتر صندوق ضمانت صادرات در بازارهایی مثل عراق و افغانستان در افزایش صادرات غیر نفتی موثر است زیرا یکی از مشکلات صادرکنندگان بخصوص صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ریسک تجاری و سیاسی صادرات بوده است. 
 
به گزارش فارس ،بهرامی اظهار داشت: بنابراین برای کاهش این ریسک ها صندوق ضمانت صادرات ایران با اعتبارسنجی شعبات خود را در کشورهای عراق و افغانستان ایجاد می کند که قطعا اثرات مفید آن آشکار می شود.