«کگاز» سه ماهه ۳۴۶ریال سود ساخت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، شرکت شیشه و گاز در اطلاعات و صورت های مالی سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ برای هرسهم ۳۴۶ ریال سود ساخت که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی۱۳۹۷ توانست رشد ۶۵۲درصدی را به ثبت برساند.
 
این شرکت سود عملیاتی خود را مبلغ ۱۶۶ میلیارد ریال، سود خالص را ۱۵۵ میلیارد ریال و سود انباشته را مبلغ ۴۷۳ میلیارد ریال منتشر کرد.
 
«کگاز» در این دوره توانسته ۶۶ میلیون و ۱۱۰ هزار بطری از محصولات خود را به مبلغ ۳۶۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال به فروش برساند و سود ناخالص این دوره را ۱۶۸ میلیارد و ۵۶۷ میلیون ریال اعلام کرده است؛ همچنین این شرکت در برآوردی که از فروش خود در ۹ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند۱۳۹۸ داشته است مبلغ فروش را یک هزار و ۱۶۶ میلیارد و ۹۶۸میلیون ریال منتشر کرد.
 
این شرکت اعلام کرد که نرخ فروش محصولات با افزایش ۵۰ درصدی به ازای فروش سال۹۷ تحقق یافته است؛ همچنین نرخ خرید مواد اولیه با توجه به افزایش سال۹۸ تولید بهای تماه شده شرکت۴۴درصدی افزایش یافته است.
 
«کگاز» در مورد جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرده است که با توجه به تولید و فروش خوب محصولات در نیاز به تسهیلات نداشته و اقدام به پرداخت تسهیلات خود کرده ولی جهت پروژه فاز۲ اقدام به اخذ تسهیلات کرده است.
 
همچنین هزینه های مالی شرکت مربوط به فازیک است که در سال۹۸ نیز تقریبا معادل سال۹۷ است و این شرکت به جز تسهیلات اخذ شده برای پروژه فاز ۲ قصد ندارد تسهیلات جهت سرمایه در گردش خود اخذ کند.
 
به گزارش سنا، یادآور می شود؛ راندمان این شرکت در سال ۹۸ طبق تولید سال۹۷ و با توجه به رفع عمده اشکلات نظر بر این است که افزایش تولید معادل ۴ الی ۷ درصد در سال۹۸ در نظر گرفته شود. علاوه بر این شرکت شیشه وگاز جهت پیشبرد اهداف خود بعداز تثبیت فازتولید بالابردن سطح کیفیت خود درحال اجرای پروژه فاز ۲و۳ است و جهت تامین بازار فروش بخش عمده از محصولات خودرا صادر کند.