با کاهش ارزش دلار قیمت‌ نیکل ۲.۲ درصد رشد کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، نیکل در بازار آتی شانگهای با همان قدرتی ظاهر شد که در آتی سه ماهه‌ بورس فلزات لندن در آخر هفته ظاهر شده بود.
 
به این ترتیب، قیمت نیکل در اکثر قراردادهای آتی ماه آگوست در بازار شانگهای ۲.۲ درصد افزایش یافت. روز جمعه قیمت نیکل ۱۰۳ هزار و ۸۴۰ یوان به ازای هر تن معامله شد ولی در قراردادهای روز دوشنبه این فلز ۱۰۶ هزار و ۱۰۵ یوان معامله شد.
 
کاهش ارزش دلار آمریکا به خاطر انتظار مردم از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا آخر ماه جاری به افزایش قیمت نیکل کمک شایان توجهی کرده است.
 
شاخص دلار، که میزانی برای سنجش قدرت دلار در مقایسه با سبدی از ارزهای مختلف جهانی است، در ساعت ۹:۲۷ صبح دوشنبه در شانگهای به ۹۶.۸۳ رسید. این رقم در نهم ماه جولای ۹۷.۵۹ بود.
 
آلفونزو اسپارزا، تحلیلگر ارشد بازار از شرکت خدمات تجاری آنلاین او-آندا، در یادداشتی نوشت، رئیس بانک مرکزی آمریکا جرومی پاول مهم ترین عامل سقوط ارزش دلار بوده است، چرا که طی هفته گذشته دو بار در خصوص سیاست های انبساطی در واشنگتن سیگنال داده است.
 
به گفته اسپارزا، پاول لحن خود مبنی بر کاهش نرخ بهره را حفظ کرده و از این بابت سبب شده تا بازار بر اساس کاهش نرخ عمل کند. این که نرخ بهره حتما کاهش می یابد یا خیر، دیگر محل سوال نیست بلکه حال این پرسش مطرح است که کاهش نرخ تا چه میزان خواهد بود.  
 
افزایش قیمت نیکل در بازارها این نگرانی را ایجاد کرده که شاید کاهش عرضه این فلز نیز مسبب این وضعیت شده است. در ماه ژوئن زمین لرزه ای در اندونزی به وقوع پیوست، و به دنبال آن سیلابهایی جاری شدند که منجر به کاهش عرضه نیکل از یکی از معادن مهم آن کشور شدند. در مناطق دیگر نیز عرضه این فلز کاهش یافته است. به عنوان نمونه، در اونسا پوما در برزیل نیز تولید نیکل به دلایل محیط زیستی متوقف شده است.
 
به گزارش سنا، روی و آلومینیوم نیز هر دو در روز دوشنبه مثبت عمل کردند اما نسبت به نیکل عقب تر بودند. روی ۰.۷ درصد و آلومینیوم ۰.۳ درصد رشد را به ثبت رساندند.