تامین ۱۲ میلیارد دلار برای واردات از ابتدای سال ۹۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، عبدالناصر همتی که به مشهد سفر کرده است، در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: ما تلاش می‌کنیم نیاز ارزی واردکنندگان را از طریق سامانه نیما تامین کنیم. از ابتدای سال تاکنون نیز حدود ۱۲ میلیارد دلار برای واردات ارز تامین کرده ایم و از این به بعد نیز همین شرایط را ادامه می‌دهیم.
 
رئیس شورای پول و اعتبار گفت: فاکتورهای اقتصادی در تعیین قیمت ارز موثر و تعیین کننده هستند و تمام تلاش بانک مرکزی این است که بتوانیم فضای آرامی را ایجاد و مدیریت کنیم تا این نرخ براساس فاکتورهای اقتصادی شکل بگیرد.
 
وی افزود: به هرحال شرایطی که امروز در بازار ارز وجود دارد، همان طور که مردم عزیز می بینند، نتیجه مدیریت و تدبیری بانک مرکزی است.
 
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بارها گفته ام اگر مسائل سیاسی در بازار ارز وارد نشود، قطعا بازار روال طبیعی خود را خواهد داشت. همیشه توصیه کردم و بارها گفته ام نوساناتی که بعضا در بازار ارز به وجود می آید، ناشی از فاکتورهای سیاسی است و مردم عزیز نباید وارد سرمایه گذاری در این بازار بشوند.
 
همتی همچنین از مردم به دلیل آنکه وارد سرمایه گذاری در بازار ارز نشده و نمی شوند، تشکر و قدردانی کرد.
 
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: نیاز ارزی خُرد اسکناس مردم را هم در صرافی های مختلف از طریق تامینی که داریم، برای مردم فراهم کرده ایم و بنابراین نیازی نیست که مردم دغدغه خرید و نگهداری ارز را داشته باشند.