روند منفی بازده صدور بیمه‌نامه‌های غیرزندگی متوقف شد
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، گزارش موسسه سوییس ری از هشت بازار آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و استرالیا از بازده بیمه‌های غیرزندگی در ۸ بازار عمده صنعت بیمه در دنیا نشان می دهد که در بازارهای عمده بیمه غیرزندگی دنیا، بخش بسیار کوچکی از سود صنعت بیمه ناشی از صدور بیمه ‌نامه است و قسمت اعظم سودآوری ناشی از سرمایه‌گذاری ذخایر بیمه‌ای است.
 
براین اساس حتی در مقاطع بروز بحران مالی، عملیات صدور بیمه‌ نامه با زیان مواجه است. آمارهای موسسه سوییس ری نشان می دهند به عنوان نمونه در حالی که سود صدور بیمه نامه در سال ۱۹۹۹، بازده صدور بیمه نامه حدود منفی ۸ درصد بوده است. با این حال سود حاصل از سرمایه گذاری ذخایر بیمه های غیر زندگی ۱۷ درصد بوده است.
 
این رقم برای سال ۲۰۱۹ البته متفاوت بوده است. در این سال، سود حاصل از صدور بیمه نامه های غیر زندگی حدود دو درصد بوده ولی بازده حاصل از سرمایه گذاری ذخایر بیمه نامه های غیرزندگی حدود ۱۲ درصد بوده است.
 
گزارش موسسه سوییس ری پیش بینی کرده که سود حاصل از صدور بیمه نامه های غیرزندگی در سال ۲۰۲۰ حدود دو درصد و بازده حاصل از سرمایه گذاری ذخایر بیمه نامه های غیرزندگی حدود ۱۳ درصد پیش بینی شده است.
 
این آمارها نشان می دهد که از سال ۲۰۱۳ به بعد (به جز سال ۲۰۱۷) بازده منفی کسب سود از صدور بیمه نامه های غیرزندگی متوقف شده و صدور بیمه نامه نیز سودده شده است. همچنین در سال ۲۰۰۱ بازده صدور بیمه نامه های غیرزندگی حدود منفی ۱۳ درصد بوده که این رقم بالاترین بازده منفی برای صدور بیمه نامه از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹ بوده است.
 
به گزارش ایبِنا، از سوی دیگر سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ دارای بیشترین بازده سود سرمایه گذاری از محل ذخایر بیمه نامه های غیرزندگی با حدود ۱۸ درصد بوده اند.