بازار سرمایه بهترین مقصد برای نقدینگی های سرگردان است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مهدی تقوی گفت: در حالی که سرمایه گذاری در بسیاری از بازارهای مهم اما غیر مولد بازده منفی دارد، هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه که شرکت های تولیدی نیز در آن سهام دارند، ارزش پول ملی  و قدرت خرید را تقویت می کند و تولید را رونق می دهد.
 
وی با بیان اینکه رونق تولید می تواند کمکی در راستای کشف واقعی قیمت ها به دور از قیمت گذاری باشد، اظهار داشت: تثبیت قیمت کالاها، کاهش وابستگی به واردات کالا و نیز کشف قیمت های واقعی محصولات داخلی از جمله آثار افزایش تولید داخلی محسوب می شود .
 
این اقتصاددان در عین حال تاکید کرد: در شرایط ویژه، سرمایه گذاران باید از ورود هیجانی به همه بازارها به ویژه بازارهای غیرمولد همچون طلا و خودرو و ارز خودداری کنند تا قدرت پول خود را حفظ کنند و در دام دلالان  سودجو نیفتند.
 
تقوی تصریح کرد: بازار سرمایه به  واسطه اتکا به حجم وسیعی از منابع مالی خرد از طریق توسعه مشارکت عموم مردم و با اتکا به ابزارهای نوین، توان تامین‌مالی بالایی دارد که می‌تواند کمک شایانی به اجرای پروژه های بزرگ کند.
 
به گزارش سنا ،عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان یادآور شد: در راستای جذب منابع سرگردان به بازار سرمایه نیاز به فرهنگسازی بیشتری داریم و باید اقدامات موثرتری برای معرفی ظرفیت‌های این  بازار  به عموم افراد انجام شود .